Alla inlägg den 19 maj 2013

Av T - 19 maj 2013 11:23

Snart är denna helg förbi och det återgår till vardag imorgon. Igår tillbringade jag hela dagen på jobbet vilket gick bra. Jag tror dock att jag fick i mig lite mer kalorier än jag borde fått igår genom den mat vi lagade bla, men det är som det är och medveten om det är jag också. Jag tror inte att det egentligen påverkar så jätte mycket då jag faktiskt "sköter mig", eller vad man ska kalla det annars. Går upp i vikt gör man ju om man konsumerar för mycket kalorier än vad som är tillåtet varje dag men någon gång ibland tror jag är helt okej.


Imorgon är det även vägning på schemat och jag hoppas att det går neråt. Sakta men säkert ska jag vara påväg till mitt mål. När jag väl är i mål tror jag att jag kommer att fortsätta räkna kalorier bara för att ha den kontrollen att jag inte överkonsumerar varje dag. Detta är nu mitt nya sätt att leva.


Som sagt så har många timmar av denna helgen spenderats på jobbet men jag hade en mysig fredag och eftrmiddagen ser jag framemot när det är dags att träffa lite bekanta man inte sett på länge.


Idag söndag lyxar vi till det med bakpotatis & tonfiskröra till lunch sedan till kvällen blir det köttfärssås och pasta. Man kan ju tycka att det ska ätas tvärtom i ordningen - köttfärs lunch och bakpotatis till kvällen, men när man har planerat saker så lär man också planera maten efter det och då går köttfärsen snabbt att slänga ihop efter en upptagen eftermiddag.


Nu är det dags för mig att hoppa in i duschen innan röran till lunchen ska göras.


//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards