Alla inlägg den 8 maj 2013

Av T - 8 maj 2013 12:15

Jag har många gånger när jag fått tid över kollat runt lite på you tube efter träningsvideos man kan göra hemma men inte riktigt hittat något jag tycker passar. Jag tycker om och dansa så jag har länge funderat på zumba filmer men sen är frågan om jag kommer att göra det...


Väl hemma efter dagislämning och frukosten intagen passade jag på att kolla runt igen på nätet efter videos medans lilleman sov förmiddag och hittade en som jag tänkte testa.

Det är ett program där man använder sig av att gå hela tiden men man varierar och använder sig av b la höga knän samt lägger till armrörelser, sen kan man ju ta i mer eller mindre i dessa rörelser. 

Videon är 46 minuter lång varav 3 minuter strech i slutet. 

Jag blev lite svettig och på vissa ställen tog jag i lite mer än instruktören i videon så att jag fick upp lite puls. 

Detta känns otroligt bra efteråt och kan jag så kan du, varför inte testa! =)



//Therese

Av T - 8 maj 2013 08:14

Här kommer receptet på pastagratängen jag åt i måndags till lunch som en läsare önskat:


4 port


200 gram pasta
300 gram fryst broccoli

1 förpackning färdig ostsås (till pasta, burkar stå i kyldisk med såser)
½ grillad kyckling (den andra halvan frös jag in till en annan maträtt)

 ½ dl riven ost (här kan man ju välja att ta en ost med låg fetthalt)


Koka pastan i saltat vatten, vid slutet av koktiden lägg ner broccolin och låt koka färdigt. Skölj pastan och broccolin i kallt vatten och låt rinna av. Blanda pastan, broccolin och bitar av den grillade kycklingen i en ugnsform. Häll över ostsåsen och strö över riven ost. Gratinera i 225 grader, ca 30 minuter.


Servera med sallad, hoppas att det smakar  =)

För er som tidigare inte läst finns det bild på denna maträtt i kategorin maträtter under rubriken "lunch", den 6 maj.


//Therese



Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards