Alla inlägg under november 2013

...

Av T - 17 november 2013 10:20

Jag har inte så mycket att blogga om just nu känner jag.

Vikten står still och jag har just nu bestämt mig för att inte lägga så stor vikt i att räkna kalorier och greja utan bara försöka tänka kring vad jag stoppar i mig för just nu ställer jag så höga krav på mig själv att det bara blir för mycket press och därav fel. Så just nu låter jag det vara som det är. Jag kommer inte att ta bort bloggen för en dag kanske jag känner för att skriva några rader igen..


//Therese

Av T - 6 november 2013 09:31

Jag tycker det är så drygt att hela tiden behöva tänka på vad som åker in i munnen och vad som inte åker in. Hösten är otroligt jobbig för mig kring detta för då är jag allmänt mer negativ så just nu känns det inte som att det går så jävla bra. Som jag tidigare sagt så skulle jag egentligen behöva ha någon form av terapi. Det går ju jättebra när jag verkligen fungerar i hjärnan men nu gör jag det verkligen inte. 

Är det någon som har några bra tips på hur man jobbar med det mentala kring detta? Jag känner att jag blir så trött i huvudet av att hela tiden tänka på hur jag äter vilket leder till där jag är idag att jag inte orkar fokusera.

Jag blir bara trött. 


Jag vill även passa på att be om ursäkt igen om denna blogg ganska ofta uppfattas som negativ men det är just för att jag använder mig av den för att skriva av mig dessa saker. 


Jag ska fixa detta men jut nu behöver jag verkligen arbeta med det mentala och då tror jag att jag ska lugna mig lite kring pressen för siffrorna på vågen. Jag vet faktiskt inte riktigt hur man gör och det är svårt att hitta t ex bloggar som delar samma resa som mig då jag ofta upplever att många som gått ner 50 kg har gjort det som en dans på rosor (ursäkta mina kanske förutfattade meningar) När jag läser ser jag oftast det som är positivt och allt verkar så lätt. Är det så lätt för alla andra eller vågar man inte vara "negativ" och dela med sig av det tuffa, svåra?


Ja då vet ni nu ungefär hur tankarna snurrar för mig idag.


//Therese

Av T - 4 november 2013 11:08

Denna vecka stod vågen på 103 kg.

Alltså plus men det hade jag väntat mig då jag även är svullen i kroppen.

Inget att hänga läpp över, jag är påväg i rätt riktning men det går långsamt bara..

Av T - 3 november 2013 10:10

Denna vecka som gått har jag haft kärt familjebesök och därför valt att inte sitta vid datorn. Jag har haft semester hela veckan och haft det mysigt tyvärr går en vecka alldeles för fort.

När det gäller vikten så har det nog inte gått så bra denna veckan men nu är det nya tag som gäller igen efter semester.


//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards