Alla inlägg den 15 maj 2013

Av T - 15 maj 2013 19:53

Jag har många gånger funderat på om gymma skulle vara något för mig och ofta så har jag kommit fram till att lyfta skrot är just inget för mig, men nuförtiden så finns det så mycket andra maskiner på gymmet som man uppmärksammat så som gåband, crosstrainers mm. I och med dessa maskiner så har jag börjat fundera igen om det kanske skulle kunna vara något för mig. Det finns ju gym som öppnar 05.00 och har öppet till 24.00 så man skulle ju lätt hinna att åka och träna när barnen lagt sig eller så men då kommer vi till det där men....


Man ser framför sig hur alla som är på gymmet är vältränade eller har otroligt god fysik samt kondition och så kommer jag fet och noll kondis. Jag vågar helt enkelt inte börja träna på gym innan jag har "tränat" så pass mycket hemma med promenader så att jag tappat X antal kilon innan jag kanske sätter min fot på ett gym. Jag ser mig själv åka av ett gåband eller ramla ihop av andnöd efter en minut på crosstrainern och då kommer jag ju bara skämmas och aldrig mer vilja gå dit igen.


Jag kanske har fel, de andra vältränade personerna på gymmet struntar väl i om jag inte är så vältränad från början men det är min känsla som finns där och då är det dumt att chansa och betala flera hundra i månaden för något jag kanske inte ens kommer att använda. Så jag får avsluta inlägg med att jag har insett att jag måste träna för att kunna börja gå på gym...


//Therese

Av T - 15 maj 2013 11:29

Imorse efter frukosten bar det av till dagis med den stora sedan fortsatte jag med minstingen vidare på en långpromenad på ca 1timme & 30 minuter så den här förmiddagen har bara rusat iväg.

Det var härligt väder att promenera i men det tog lite emot och det kändes en aning segt men jag har iallafall gjort lite motion idag tillskillnad från igår när det inte blev någon alls.


Till lunch idag blir det tonfisk pasta som går snabbt och lätt att slänga ihop när tiden är knapp. Detta planerade jag redan igår då jag bestämde mig för att gå på förmiddagen. Sådant måste jag ha klart i huvudet innan annars slutar det med att jag slänger i mig något mindre bra. 


Hur eftermiddagen sedan ser ut får vi se, det finns ännu inga direkta planer mer än att jag ska göra en gulasch gryta som måste stå på långkok. Nu är det dags att fixa till lunchen!


Ha en bra onsdag alla!

//Therese



Av T - 15 maj 2013 11:18

Jag har fått önskan om receptet till baguetten jag åt igår så här kommer det:



För 3 personer:

1 lång baguette(helst grov, tyvärr var den slut när jag skulle ha så det fick bli vanlig)

½ rödlök

1 röd paprika

1,5 msk mango chutney 

1 dl lättmajonäs

1,25 dl lätt creme fraiche

Delar av en grillad kyckling (går utmärkt att rensa och sedan frysa in det som blir kvar)

Salt, vitpeppar & curry efter smak.

 Sallad, gurka & tomat att ha ovanpå.


Rensa kycklingen och lägg i en skål. Hacka röd lök och paprika fint och lägg i skålen.

Blanda sedan i mango chutney, majonäs och kryddor. 

Dela baguetten i 3 delar, skär sedan ett snitt i baguetterna och stoppa i fyllningen. Ha på grönsaker ovanpå.


Smaklig måltid!

//Therese


Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards