Alla inlägg under september 2013

Av T - 30 september 2013 15:26

Startvikt: 113 kg

Dagens vikt: 103,9 alltå ett plus på 1,3 kg denna vecka.

Totalt hittills: -9,1 kg


Jag är inte förvånad över pluset för denna veckan som gått har jag varit så fruktansvärt omotiverad och inte tänkt alls dels att jag hade måndagens osunda beteende eller vad man ska kalla det. Dessutom knackade röda veckan på imorse så jag kan ju samtidigt vara en aning vätskefylld.

Acceptera, gå vidare och ta nya tag.


//Therese


Av T - 29 september 2013 21:15

Det tar verkligen på mig just nu att jobba heltid och få alla rutiner att falla på plats när det var ett tag sedan jag jobbade såhär. Jag har varit supertrött denna vecka att jag inte orkat sitta vid datorn därför har det inte blivit något inlägg. Jag känner också att jag har en hel del läsning på olika bloggar att ta igen men det blir inte ikväll då jag nyss är hemkommen från jobbet.


Denna veckas  intag av diverse kalorier har heller inte varit den bästa tyvärr så jag väntar mig inga bra siffror imorgon men imorgon är en ny dag, en ny vecka och nya tag. Jag känner mig mycket bättre i foten så jag tänker försöka mig på promenadbandet dock i väldigt lugn takt.


I veckan är dte lite mindre jobb än vad det varit i veckan som gått och då hoppas jag på att jag ska kunna ta igen mig samtidigt som jag ska fokusera och "hoppa på" banan igen.


Hoppas att jag har en del läsare kvar och jag lovar att ta igen den läsning på era bloggar jag missat under denna trött vecka!


//Therese

...

Av T - 25 september 2013 08:18

Jobbar en hel del denna vecka därför så tomt med inlägg.

Ska rusa till jobbet nu men jag återkommer!

//Therese

Av T - 23 september 2013 12:29

Det är när man tar sig ett "återfall" som man inser hur sjukligt beteende man egentligen har. Detta var precis det som hände mig idag efter frukosten. Jag vet inte vad som utlöste det hela om det var en underliggande känsla av dagens siffror eller så var det bara så det blev helt enkelt utan ursäkter till varför det blev så.


Från ingenstans började jag äta av rulltårtan som fanns i kylen, smygåt gjorde jag så att barnen inte skulle se och jag slutade aldrig heller. När jag insåg vad jag höll på med kom tanken : "Dagen är ändå förstörd" så då kunde jag lika gärna dricka utav colan som fanns där och ta en bit rulltårta till...


Detta har nu resulterat i att jag mår så j*vla illa att jag skulle helst vilja gå in och stoppa fingarna i halsen för att kräkas upp allt vilket gör det till ett ännu sjukare beteende än vad det redan är. Så illa är det och när man ser det såhär så inser man hur sjukt det är men även om man inser det så är det otroligt svårt att göra något åt det.


Resten av eftermiddagen kan jag iallafall inte "gå i skåpen" då det är jobb som väntar för mig vilket jag är otroligt glad över för annars vet jag ärligt talat inte vart denna dagen slutat....


//Therese

Av T - 23 september 2013 08:45

Jag måste ha någon form av varannan vecka kropp i perioder. I perioder går det bra varje vecka och jag har varje vecka minus på vågen men ibland verkar min kropp vara någon form av varannan vecka kropp.

Startvikt: 113 kg.

Dagens vikt: 102,6 kg (alltså +-0)

Totalt hittills: -10,4 kg


Då tar vi en ny vecka och nya tag.


//Therese



Av T - 20 september 2013 20:14

Just nu har jag en hel del frustration i kroppen dels för en massa småsaker runtomkring men också för att jag har ett promenadband som bara står där eftersom jag inte riktigt kan använda foten som jag ska. Jag vet att jag sa att jag skulle kontakta vårdcentralen om det inte blev bättre men bättre har det blivit men det är inte bra och det gör mig frustrerad.

Jag ångrar mig just i detta nuet att jag en gång gjorde mig av med min crosstrainer för annars hade jag kunnat träna på den istället för att köpa mig ett promenadband som bara står (iallafall för tillfället när kroppen inte vill det jag vill) Jag vill verkligen röra på mig men nu blir det ju mörkt tidigt och jag vill inte gärna ut och cykla i mörkret. Åhhh!! 

Jobbig känsla!


//Therese

Av T - 20 september 2013 09:18

Först så tänker jag dela med mig av vad jag nyss intagit till frukost. Idag blev det kaffe samt två lingongrova skivor med ost och jag har tillochmed lagt ner tid och energi på att ta en bild, kanske inte den bästa men en bild dock =)

 

När man tar bilder såhär så ser man verkligen hur sliten vaxduken är men det är ingen idé att byta ut den just nu med tanke på minstingen här hemma så jag får leva med att den inte ser så trevlig ut just nu.


Jag har länge varit i valet och kvalet om jag ska ta och byta vägnings dag men har inte kommit fram till något klokt beslut. Anledningen till mina tankar kring detta har varit för att man kanske blir bjuden på fest en lördag eller myser med ett glas vin, cider eller en öl, inte för att det händer så ofta men det händer. Man kanske även gör lite mer kaloririk mat när det är helg. Det är ju inte så att jag vräker bara för att det är helg men jag har märkt att helgen påverkar vikten på vågen ganska många gånger då jag smygvägt mig på fredagen för att sedan "offentligt" väga mig på måndagen. Jag tror ju inte att jag går upp ett kilo fett bara för att jag dricker en cider eller två men det binder kanske lite vätska i kroppen och då funderar jag på om det verkligen ger rättvisa siffror.

Det är här jag kommer till det kluriga för då på måndagen ser jag ju faktiskt vad helgen gör med kroppen samtidigt som jag har sagt att jag inte tänker förbjuda något utan bara tänka "rätt mängd" och en dag i veckan.

Siffrorna kan ju redan ha stabiliserat sig på onsdagen igen efter en sådan helg och då är frågan om jag egentligen ska byta vägdag för att inte på måndagen bli besviken för att jag gått upp sedan fredagen. Detta är något jag får fortsätta klura på helt enkelt.


Efter mitt framgångsrika resultat i tisdags så har jag ju en innestående belöning, eller ja egentligen fler men den jag tänker på är hyrfilmen så jag funderar på om jag idag ska ta mig en cykeltur ner på affären och hyra mig en film till ikväll. Bestämmer jag mig för att göra det så upptaterar jag er vad för film det blev och vad jag tyckte om den.


Jag hoppas på att denna helgen består av mycket sol då det är min lediga helg. En helg som jag bara tänker försöka njuta och ta vara på tillvaron. Har ni några helgplaner?


//Therese

Av T - 18 september 2013 10:03

Jag känner igen att jag inte har så mycket att blogga om för tillfället. Det rullar som sagt på och det känns bra.

I eftermiddag är det åter dags för jobb igen och jag tänkte snart dra fram smulsugaren som jag kallar den då det är mer smulor än damm här hemma så man får något gjort innan arbetet.


Jag har varit lite dålig på matbilder också men ibland går allt av bara farten så jag hinner inte med eller tänker inte på det förens efter maten, tyvärr. Jag ska försöka i helgen när jag har ledig helg att peta in någon matbild.


 Nä nu är det dags att ta tag i det jag ska för sedan är det dags att ställa sig vid spisen och fixa barnens favorit - pannkakor. Själv kommer jag äta hawaiigryta med grönsaker som finns kvar.


Ha en bra onsdag!

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards