Alla inlägg den 2 maj 2013

Av T - 2 maj 2013 19:51

Ibland så har jag så svårt att sätta en passande rubrik på inläggen eftersom många gånger blir inläggen av ett blandat innehåll och det är ju inte så lockande om jag ska använda samma rubrik fast ny dag varja dag, måndag kväll, tisdag kväll osv. Ja nog om det nu.


Jag är nyss hemkommen från en promenad med barnen i blåsten. Det var skönt på sina ställen där det var lä och solen sken men det kunde blåsa till rejält ibland. Det blev en promenad på 3,75 km och 331 brända kalorier så det känns faktiskt helt okej. 


Jag tänkte lägga in veckomatlistan nu innan jag bänkar mig framför Let´s dance som är ikväll sitället för imorgon pga hockey VM. Så detta är vad som tänker lagas och ätas i detta hemmet i veckan:


Fredag: Hemmgjord mexikansk pizza

            Fläskfilé med sås och ungsgrönsaker

Lördag: Serveras det rester från fredagen då detta är min jobblördag.

Söndag: Korvstroganoff

Måndag: Köttfärspaj

Tisdag: Tacofisk

Onsdag: Pasta gratäng

Torsdag:Köttfärslimpa m provencalska grönsaker


Oj nu börja det dags att logga ur och vända sig mot tv:n.


//Therese

Av T - 2 maj 2013 14:40

Jag har läst många solskens historier om viktminskning. De som tappat 50-60 kg genom att bara ändra matvanor och sitt sätt att tänka kring mat. Allt verkar vara så himla lätt för alla dessa. Är det så att man upplever det själv som att man egentligen inte har gjort så mkt när man väl har tappat alla dessa kilona?? Vissa dagar är bra dagar för mig och vissa dagar är mindre bra, då menar jag mentalt. Idag kan det kännas som en lite mindre bra dag mentalt.


Nu på eftermiddagen har jag suttit och läst på olika ställen och det har dykt upp fler och fler som bara gått ner 2,5 kg sen är det stopp. Tänk om jag också är en av dom? Där detta inte fungerar. Det är något jag är uppriktigt sagt orolig för då jag verkligen har bestämt mig att ändra på mitt sätt att se på mat. Visst det är väl aldrig fel att ändra på sitt sätt att se på mat och äta regelbundet men jag vill så himla gärna att detta ska fungera också.


Jag får nästan lite panik i kroppen när dessa tankarna kommer krypandes för då ser jag mig själv redan som misslyckad..


Några rader kring mina tankar idag, senare inlägg kommer jag att skriva ut den planerade matlistan ifall det är någon där ute som behöver insperation kring maten!


//Therese

Av T - 2 maj 2013 08:17

Jag vet inte vad det är som känns egentligen men idag känns det märkligt, en aning ångestladdat och en hel del trötthet. Jag känner inte att jag har någon lust för promenader alls utan jag vill bara lägga mig under täcket och sova. 

Jag kan säga att det blir ingen morgon promenad idag iallafall men jag måste försöka komma ut ikväll om det så bara är en kvällspromenad med familjen. Då rör jag mig lite iallafall.

Jag förstår inte denna trötthet, det måste vara någon förkylning på gång. Sen är det ju så också när jag är inne i "kvinnoveckan" då känner jag mig otroligt svullen och stor vilket resulterar i att jag inte känner någon form av resultat alls kring viktminskningen. Det kanske är så att jag samlar på mig mycket vätska, inget jag direkt reflekterat över förut mer än att jag har alltid känt mig 5 gånger större än vad jag annars gör. Känner jag då inget resultat (vilket ändå kan kännas lite i kroppen om det går neråt) så känns allt lite tyngre. Jag vet ju varför så det är inget jag ska gå och gräva ner mig i men det är väl en liten neråt dag jag har idag..


//Therese 

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards