Alla inlägg under april 2013

Av T - 30 april 2013 15:28

Just nu är jag så fruktansvärt godis sugen så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag skulle kunna leta i alla skåp och hittar jag något så skulle jag lätt kunna trycka det. Nu vet jag att jag inte hittar något så det är ingen idé att leta. Visserligen så vet jag att det finns en och annan kaka jag skulle kunna ta men i efterhand så vet jag att det inte är någon bra idé. Detta är också det jobbiga med denna vecka är att jag ofta just den tidpunkten är otroligt godissugen.

Det är inte jobbigt att vara godissugen i sig utan det är kampen mot suget som är det jobbiga. 

Någon säger kanske då att ta ett äpple men det är ingen idé att göra det heller för när jag är inne i "kvinnoveckan" så är det suget efter godis som finns där och inte ett äpple, men jag ska brottas och jag ska vinna!!


//Therese

Av T - 30 april 2013 11:05

Oj vad tiden springer iväg det är snart dags för lunch. Jag har en hel del rester i kylen så vi får se vilket det blir att äta för min del idag. Som sagt förmiddagen har bara sprungit iväg.


Efter frukost, bestående av 2 dl mellanfil, 1 dl corn flakes, en skiva lingongrova med ost, gul paprika och tomat, bar det av till dagis för att lämna den äldsta. Jag hade ställt in mig på att jag skulle ta mig en promenad med barnvagnen direkt efter men det blåste så in i he**ete kallt så jag bestämde att jag tar mig en kortis promenad till affären. Sen skulle jag passa på att fixa ett regnställ när jag ändå var ute men den affären öppnade inte förens 10, så jag trotsade blåsten och började promenera iallafall. Tack vara runkeepern hade jag koll på hur mycket jag promenerade och det blev faktiskt en timmes promenad när jag imorse inte trodde att det skulle bli mer än 20 minuter.


Förövrigt känns det en aning tungt idag både mentalt och fyskiskt men jag tror att det mesta beror på den kända "kvinnoveckan". Jag brukar ju känna mig ganska svullen och så under den tiden så vi hoppas på bättre känslor om några dagar. Jag tror också att när jag känner mig tung i kroppen så blir allt jobbigare mentalt, men som jag gjorde under promenaden - positiva tankar! Tur är också att solens strålar kikar fram lite då och då för det ger en så mycket energi.


Ha en bra dag alla så återkommer jag senare!


//Therese

Av T - 29 april 2013 20:50

Nu har jag krupit upp i soffan efter att nyss intagit min kvällis bestående av två frukost Wasa med ost och gurka. Kvällis teet sitter jag fortfarande och sippar på.


Måndagen har varit helt okej kring vikt, mat och känlsor vilket det ofta brukar vara just när det varit ett bra minus på vågen. Imorgon kommer säkert känslan av att veckan är så lång att krypa sig på men det är jag också medveten om, så jag får försöka ställa in mig på positiva tisdagstankar.


Solen tittade fram nu på kvällen så jag tänkte ta mig en promenad men det var som att luften rann ur mig. Jag tappade helt lusten, som jag egentligen inte hade från början men jag får ställa in mig på att någon form av promenad ska det bli imorgon.


Strax är det dags för att bänka sig framför Biggest Loser, det märkliga med det programmet är att det tar fram så mycket känslor hos en själv. Jag gråter nästan alltid lite när jag ser det. Kan kanske bero på min egen situation och att jag faktiskt kan förstå och känna med dom, samtidigt som det kan finnas en rädsla att jag blir så tung som 150 kg om jag inte gör något åt mitt liv. 


Jag vill, jag kan och jag ska!


//Therese 


Av T - 29 april 2013 18:38

Jag lovade ju en bild på kvällens middag. Bakpotatis med en röra gjord på bacon, lök, champinjoner, kesella, chilisås och kryddor serveras med sallad.

Av T - 29 april 2013 15:20

Idag är det typiskt aprilväder ute. Kallt, grått, regn och rusk. Tyvärr så känns det inte så jätte lockande att gå en kvällspromenad idag. Igår lyckades jag få till en timmes promenad trots det blåsiga, kyliga vädret. Jag skulle verkligen behöva gå samtidigt så tror jag inte att det skadar om jag hoppar promenaden en kväll. Det lutar nog åt en filt i soffan med tända ljus framför tv:n. Ikväll är det ju Biggest Loser som jag följer slaviskt måndagar och tisdagar.

Jag får försöka ta "godbitarna" ur vardagen trots deprimerande väder och "godbiten" idag blir ljusen då jag tycker det är underbart med tända värmeljus i mörka ruggiga kvällar.

Nu blir det dags att göra lite nytta här - börja med middagen som idag blir bakpotatis med bacon/chiliröra & grönsaker. (möjligtvis att jag bjuder på en bild senare)


//Therese

Av T - 29 april 2013 13:50

Jag har tidigare haft min blogg på  vagenarintealltidrak.blogg.se men har inte riktigt känt mig hemma där då jag tidigare haft en blogg på denna sida därför väljer jag nu att gå tillbaka och fortsätta mitt bloggande här.


Min blogg är en hjälp för mig i min vardag då jag har bestämt mig för att gå ner i vikt. När jag startade detta för två veckor sedan stod vågen på 113 kg, idag då det var vägning stod vågen på 110,6 kg så jag är på rätt väg.

Eftersom jag tidigare bloggat på den adress jag skrivit får ni gärna gå in och läsa där då jag tänker fortsätta min tid här och inte börja om med inläggen. Väljer ni att inte läsa den tidigare så tror jag nog att ni kommer kunna följa mig härifrån och fortfarande förstå vad jag skriver om, annars får ni fråga.


//Therese


Ps. Jag har den 9 maj 2013 valt att tagit bort den tidigare bloggen men det fanns inget där ni läsare behöver för att kunna följa min blogg här utan ni kommer nog att kunna komma in i vad denna bloggen handlar om. Även i denna text ovanför finns de startsiffror ni behöver veta samt att dom startsiffrorna kommer att skrivas om i inlägg längre fram.Ds

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
April 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards