Alla inlägg den 29 maj 2013

Av T - 29 maj 2013 13:04

Efter att jag nu sovit lite mer än en timme och intagit dagens lunch som blev toast för min del, kanske inte den bästa lunchen men den håller inom min kaloriram, samt en ipren och en kopp kaffe så kanske jag klarar av dagen bättre än vad jag kände att jag skulle gjort imorse. Visst känner jag mig alldeles suddig i skallen men det kanske ger sig lite.


Just sånna här dagar tycker jag det blir otroligt svårt att sköta maten som jag nämde i morgonens inlägg och det är svårt när det bara finns rester för en  kvar då jag prioriterar att det går till barnen. Visserligen tror jag att det är bättre att äta toast och lite sallad än att strunta i att äta något alls. Struntar man i att äta så blir man ju otroligt hungrig till middagen och då överkonsumerar man istället.


Nu ska jag ta mig ytterligare en kopp kaffe då det inte blev någon kaffe till frukosten som förövrigt såg likadan ut som igår med fil, banan, kiwi och flingor.

Jag återkommer med inlägg så får vi se om det blir någon cykeltur ikväll eller om jag kanske ta mig en sväng om framför tvn. Det kanske inte blir något alls för känner jag mig halvsnurrig i huvudet så orkar jag nog inte idag. Det återstår att se.


//Therese


Av T - 29 maj 2013 10:09

Jag känner att jag snart bryter ihop. Den lille här hemma sover så fruktansvärt dåligt, vet inte riktigt vad det beror på om det är tänder, växtvärk, nattskräck eller vad det är. Halv fyra inatt fick jag lägg mig sen var det bara att kliva upp igen. Jag är så otroligt trött och det känns inte som att det finns någon chans att få vila på dagtid heller då det känns som att han inte sover då heller. Samtidigt så ska man tänka på hur man äter och när man äter. Detta är inte det lättaste då jag är så otroligt trött och behöver verkligen sova nä jag får möjlighet till det men då blir det istället att jag inte hinner laga maten som jag ska eftersom jag sover så hur ska jag då bete mig?


Idag har jag sprängande huvudvärk och jag vill inget annat än att sova. Jag hoppas att det blir bra snart för annars kommer jag att gå under.


Igår tog jag iallafall en runda på cykeln 10,5 km blev det så det kan jag ju iallafall säga att jag är nöjd över. Hade tänkt att jag skulle ta en runda ikväll igen men ärligt talat så vet jag inte om jag kommer att orka. Det kanske blir läggdags istället så att jag får sova en liten stund.


//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards