Alla inlägg den 1 maj 2013

Av T - 1 maj 2013 19:43

Just nu märker jag att jag inte har så mycket tid över på dagarna för att blogga. Jag var så duktigt och tog kort på dagens lunch som jag tänkte dela med er men poff så var det kväll och det känns lite sisådär att lägga upp en lunch bild i kvällsinlägget och dessutom har jag den liggandes på telefonen.


Som sagt så har denna onsdag bara rullat på från morgon till kväll. Mycket utevistelse idag då vädret varit helt okej. Nu på kvällen blev det en liten familjepromenad. Den kan ju vara ganska oregelbunden i tempo när man har små barn men tack vare runkeepern så har jag någorlunda koll på den faktiska aktiva tiden och stämmer den så brände jag 271 kcal under den promenaden och det är ju alltid något! Egentligen så skulle jag väll tagit mig en ordentlig promenad nu på kvällen men jag känner mig trött. Jag vet inte om det är något som ligger och spökar i kroppen medtanke på halsonten imorse eller så är det bara för att jag varit vaken sedan 06-tiden.


Förövrigt så har jag inte hunnit tänka så mycket på viktnedgången och maten idag utan det har bara rullat på i sin ordning och sånna dagar är ganska sköna för då hinner man inte reflektera så mycket över att man tycker att viktnedgången går långsamt. 


Det var iallafall min onsdag det...


//Therese

Av T - 1 maj 2013 08:24

Nu är det dags att göra ordning en veckomatsedel igen och alla ni som grejar med detta vet hur tråkigt det kan bli ibland, framförallt när man har små barn då maten öven ska passa små munnar och därför tänker jag be er om lite hjälp. Nu vet jag inte hur många som faktiskt läser det jag skriver men jag chansar.

Jag skulle bli jätte glad om jag fick tips på goda, kalorisnåla, barnvänliga maträtter! Så skriv en liten kommentar om

t ex vad ni ska äta idag, eller vad nå åt igår, varför inte nämna en maträtt ni tycker extra mycket om. Alla maträtter är välkomna då jag söker insperation. 

Är det första gången du läser lämna gärna ett tips om en maträtt även om du inte tänker fortsätta följa mig.


Tack på förhand!

//Therese



Av T - 1 maj 2013 08:04

Här är det ingen sovmorgon trots helgdag i almenackan, 06.10 fick man vackert vakna. Nu sitter jag här och väntar på kaffet och att äggen ska koka klart så att jag kan äta mig en frukost.

Dagens frukost består av kaffe, 2 st lingongrova med kaviar och ägg. Det blir en bra frukost för idag eftersom jag var så otroligt sugen på äggmacka. 


För övrigt har vi inga planer för dagen, solen skiner och jag hoppas att det underbara vädret håller i sig hela dagen för då blir det en tur ut iallafall. Jag ska försöka få till en liten promenad ikväll också. Tyvärr börjar jag känna mig lite krasslig i halsen men vi får hoppas på att det går över under dagen!


Ha en bra dag alla!

//Therese 

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards