Alla inlägg under maj 2015

Av T - 22 maj 2015 11:04

Jag känner mig fortfarande totalt slut och utmattad, helt dåsig till och från, mycket spännings huvudvärk samt en total utmatthet. Pga detta så blir det otroligt glest med inlägg för jag har inte kraft och energi. Bara att gå upp med barnen på morgonen och vara med dom tre timmar för att sedan lämna dom på förskolan gör mig helt slut som jag först märker när jag blir ensam en stund innan jobbet. 


När jag fyllde år fick jag en hot stone massage i present vilket jag var iväg och gjorde i tidigare i veckan. Det som var skönt i denna massagen var just dom heta stenarna men sedan var det mycket som smärtade för att jag är så pass stel och spänd i hela kroppen. Jag visste att det var illa med min spändhet och svårigheter att slappna av men att det var så här riktigt jävla skitilla visste jag inte. Massage teraputen sa det flera gånger att detta är inte bra Therese du måste ta hand om din kropp och försöka lära dig slappna av. Hon hittade ställen som var totalspända som jag inte hade en aning om att jag var men när hon var där och masserade så fick jag absolut vetskap om detta. 


Min PT har också upptäckt detta så tyvärr går ju inte PT tiden kanske till den träning jag trodde jag behövde utan där måste vi även jobba med avslappning och mycket rörlighet samt nackstretch. Allt detta gör att jag känner mig lite besviken eftersom det är så mycket jag måste jobba med kring min kropp med avslappning och så innan jag kanske faktiskt kan sätta igång och forma kroppen (eller hur man nu ska kunna kalla det)


Risken finns att detta är ett otroligt tydligt tecken på att min kropp sagt ifrån nu. Visst jag var sjukskriven i höstas men det kanske är så att jag började jobba på för hårt för tidigt och då har kroppen inte återhämtat sig...


Svårhanterligt och tungt. Detta medför också att kosten drabbas på ett negativt sätt för mig då jag har mindre aptit på morgonen och svårt att få i mig frukost men mer aptit kring lunch och helst då på mindre bra saker. Jag ställde mig på vågen häromdagen för jag vill iallafall försöka att stå still och inte gå upp nu när jag jag känner så här och den stod då på  109,1 kg vilket betyder att jag minskat 100g sen förra vägningen och det är betydligt bättre än ett plus.


Men nu vet ni trogna följare hur det ligger till och jag hoppas att ni fortsätter att följa mig för när orken och kraften finns ska jag försöka skriva några rader.

Kram T

Av T - 12 maj 2015 21:13

Jag har en otrolig trötthet i kroppen och svårt att hitta motivaton för saker samtidigt som det blir väldigt segt att inte göra något. Vi har varit lediga idag men vädret har inte varit så upplyftande så det kan ju vara därför jag är extra trött.

Trots min trötthet har jag tagit mig iväg på två olika träningspass idag, cx works och zumba men jag kände att kroppen inte riktigt hängde med så tanken kom om jag kanske måste försöka ta mig till vårdcentralen och ta prover för det kan vara så att blodvärdet inte är på topp. Jag har iallafall en PT träning imorgon och sedan får jag se hur kroppen mår om jag kan få till något mer imorgon.


Eftersom jag är så trött så blir det inte så mycket tid vid datorn och därför ganska glest med inlägg och som jag nämnt tidigare så lugnar jag mig lite med vågen för att jag orkar inte ha känslor kring vikten just nu men jag försöker sköta mig så bra jag kan. 


Hoppas ni känner er piggare där ute!

//Therese

Av T - 8 maj 2015 10:56

Jag har haft en underbart rolig resa i lördags men det har kommit som ett bakslag hela denna vecka som gått i form av en otrolig trötthet samt lite lätt snuva. Jag har hört det från andra som varit i samma situation som jag med sjukskrivning pga utmattning att ett riktigt långt tag efter så kan man få kraftiga bakslag efter något som varit roligt, då det tar ganska mycket energi på kroppen att ha roligt.

Detta innebär att veckans kost och träning har inte alls varit på topp och därför tänker jag vänta ett tag med att ställa mig på vågen för att undvika att jag blir deprimerad då jag är lite skör. 

När det gäller träningen tänker jag acceptera det för vad det är denna vecka och låta kroppen vila lite för att sedan försöka hitta kraft snabbare. 


Som jag sa förra veckan var det ju dags för lite mått denna vecka och det gjorde dag i måndags fast jag har inte haft så mycket energi över till att faktiskt sitta vid datorn, men nu kommer iallafall redovisningen av veckans mått.


                              Startmått                 Förra gångens mått        Denna vecka                 Total skillnad

Midja:                      118 cm                          114 cm                        110 cm                         -8 cm

Lår:                           78 cm                            77 cm                           75 cm                        -3 cm

Arm                            40 cm                            40 cm                          39 cm                         -1 cm

Vad:                           43 cm                            43 cm                          42 cm                         -1 cm


Så visst händer det saker med kroppen och jag ska inte ge upp nu bara för att jag har haft en bakslagsvecka utan energi utan det får ta den tid det tar. 


Hoppas att ni läsare har det bra därute.

//T

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards