Alla inlägg den 5 maj 2013

Av T - 5 maj 2013 22:22

Som jag hoppades på i tidigare inlägg så höll det fina vädret i sig så nu sitter jag i fotöljen med ett glas isvatten alldeles slut efter en långpromenad med stavarna.


Först tidigare på kvällen gick vi en familjepromenad på ca 40 minuter aktiv gång sen drog jag med mig en vännina ut på kvällspromenad och det går ju otroligt mycket lättare att gå om man är två. Speciellt när man inte setts på ett tag då man har mycket att prata om. Vi promenarade i hela 1 timma och 48 minuter, en runda som slutade på 8,85 km och jag känner mig otroligt duktig över det jag faktiskt har presterat idag. Samtidigt har jag min vännina också att tacka för det eftersom hon höll mig sällskap vilket blev att jag bara gick utan att tänka mig för så jag hoppas på fler sånna promenader - dock tror jag på lite träningsvärk imorgon.


Nu ska jag njuta av mitt isvatten innan jag kryper ner i sängen och sover gott.

Imorgon är det måndag och dags för vägning. Dock förväntar jag mig inga jätte bra siffror imorgon, men jag tar det som det kommer.


God natt alles!

//Therese

Av T - 5 maj 2013 06:49

Det här med att ändra sin livsstil och sitt tänk gör man inte bara över en dag har jag märkt. Det kommer nog att ta en evighet innan jag verkligen har lärt mig ordentligt i mitt lilla huvud!

Igår jobbade jag hela dagen från morgon till kväll och vi har förmånen i vårat jobb att vi kan ut och göra lite utflykter vilket vi gjorde igår och det avslutades på en kinarestaurang och det är där misstaget kommer in.

Utan att tänka mig för så beställde jag in precis sånt som man inte ska äta, men såhär i efterhand förstår ju jag att det där var inte så smart - friterat och grejer. 

Där ser man hur lätt man "snubbla", men jag reser mig igen med ytterligare en lärdom på fickan - att verkligen tänka igenom min beställning nästa gång jag går ut och äter. 

Jag blir då heller inte förvånad om det skulle vara ett väldigt litet minus eller tillochmed plus på vågen imorgon men då vet jag vad det beror på och det är bara att ta nya tag. Göra om och göra rätt.


Det ser annars ut att bli en otroligt fin dag och det är bara att hoppas på att det håller i sig för då tänker jag nog ta mig en promenad med stavarna ikväll efter familjepromenaden.

Ha en bra söndag, det ska jag ha och inte försöka gräva ner mig i detta restaurangbesök.


//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards