Alla inlägg den 20 maj 2013

Av T - 20 maj 2013 22:25

Idag har dagen som vanligt rullat på i sin gilla gång och jag har inte alls hunnit med bloggen som jag tänkt. Jag tog till och med kort på lunchen för att jag skulle bjuda på en bild men jag har inte haft tid att lägg upp den så jag kommer därför att bjuda på min lunchbild i detta kvällsinlägg.


Idag firade vi en födelsedag här hemma med glass och fruktcocktail. Jag hade redan bestämt mig att hålla mig till kaffet men jag blev så sugen på denna kombination så jag tog lite lagom dock tänkte jag att lite till går bra men efter denna glassen blev jag så fruktansvärt illamående och fick ordentliga harklingar. Detta betyder att det gett resultat att ändra mina vanor för blir det för mycket så säger kroppen ifrån som en naturlig reaktion och jag minns inte alls när den gjorde det sist. Jag hade ingen ångest över att jag ätit den där glassen men jag mådde fruktansvärt illa fysiskt, alltså med illamåendet. Illamåendet höll i sig ett bra tag så det var omöjligt att ens äta en ordentlig middag - det blev en minimal portion med korvstroganoff & ris. Nu när jag sitter och myser i soffan är jag så otroligt glad att jag fick denna reaktion för då vet jag att det faktiskt skett en förändring hos mig.


Kvällen bjöd också på en sju jävla jobbig kvällspromenad. Den var fruktansvärt tung men jag lyckades ändå gå 8,61 km på 1 timme och 36 minuter, så nu är jag alldeles mör i kroppen. 


Det börjar bli dags att göra sig klar för sängen, då det är en dag imorgon också. =)

Jag bjuder på en bild på dagens lunch som var hemmagjorda fiskpinnar, potatis, en kall hemmagjord sås och grönsaker.


Kram på er!

//Therese


 

Av T - 20 maj 2013 08:14

Idag är det måndag och det var dags för vägning. Jag väger mig alltid på morgonen före frukost så att det blir att stämma för varje vecka när jag håller samma tidpunkt.

Så till alla siffror:


Startvikt: 113 kg

Förra veckans vikt: 109,5 kg

Denna veckans vikt: 107,7 kg

Total viktminsking sedan start: -5,3 kg.


Detta betyder att jag nått mitt första delmål på -5 kg. Jag har satt upp små delmål för att man ska kunna stapla av det och se lättare att det faktiskt går neråt. Min belöning vid -5kg var att gå på bio (jag har varit väldigt bestämd med att jag ej ska sätta upp belöningar som har med äta att göra) men jag vet inte om det just nu finns någon film jag vill se så jag spar på bion lite till.


Nu är det dags att ordna lite frukost.

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards