Direktlänk till inlägg 28 maj 2013

Tisdag..

Av T - 28 maj 2013 10:09

Då var det tisdag och jag känner mig fortfarande trött. Jag har mina misstankar om att det beror på taskig nattsömn då den lille inte sover så stabilt just nu, men går det inte över så måste jag nog kontakta vårdcentralen för lite prover. Det är ju jobbigt att gå runt och vara trött hela dagarna.


Förutom tröttheten så snurrar mina tankar på som vanligt, några jobbigare än andra som inte har med min viktresa att göra och därför tänker jag inte heller dela dessa jobbiga tankar här men det är en förklaring till att jag kanske inte varit så aktiv kring bloggen, för jag är ganska slut i huvudet. Andra tankar som snurrar på är tankarna kring att börja gymma. Jag skulle verkligen vilja göra det, jag känner ett större sug efter det varje dag men återigen så hamnar jag i tanken att jag kommer att skämmas över hur otränad jag är och tänk om jag ramlar ihop på crosstrainern eller åker av gåbandet med en duns?

Jag måste ta klivet över detta tankehinder och våga.


Det har inte blivit så mycket promenader heller på senaste tiden pga smärtan jag känner i hälen efter. I förrgår gick jag en skaplig promenad och jag kunde knappt gå efter det när jag kom hem.  Likadant var det igår efter en promenad på ca 20 minuter, det smärtade något fruktansvärt i hälen. Jag måste verkligen leta efter nya skor och så ska det finnas speciella ilägg för hälsporre. Man blir ju så låst när det gör ont på ett sådant ställe som foten. Jag har iallafall bestämt mig att ikväll ska jag ta mig en cykeltur. 


Ett problem jag jag tidigare haft är att jag hoppar över frukosten och imorse kände jag mig inte alls sugen på frukost. Det tog verkligen emot att både göra och äta den då jag kände att ingenting skulle smaka gott. Jag lyckades iallafall få ihop en frukost på 238 kcal bestående av 

2 dl mellanfil

1 dl cornflakes

½ banan

1 kiwi

2 dl kaffe

Det är ju alltid nått. 


Nej nu är det dags att sätta igång en maskin tvätt och plocka lite här. Ha en bra tisdag ni som läser!

//Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards