Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Idag tog suget över men...

Av T - 23 maj 2013 21:24

Hela eftermiddagen var jag så fruktansvärt sugen på pizza samtidigt som jag fortfarande kände mig trött och seg i kroppen, alltså ingen lust alls till att laga mat. Vi kom överens om att köpa mat och visst så finns det nyttigare alternativ att välja när man köper mat men just idag så var pizzasuget för starkt, så det blev pizza till middag idag.


Jag måste iallafall säga att jag tyckte att jag gjorde ett bra val genom att bara äta en halv. Förut har jag mer än gärna ätit en hel trots att jag redan varit mätt så har jag fortsatt att äta för att det varit gott men det gjorde jag inte idag. Jag bestämde mig för att jag fick äta pizza idag men bara halva oavsett hur sugen jag skulle vara. Jag skulle inte äta i onödan bara för att munnen sa det utan jag skapade min balans mellan hjärnan och magen så där kan jag faktiskt säga att jag gjorde de på ett bra sätt. 


Även där ser jag att jag kommit en bit påväg i mitt tänk kring det här och i framtiden när jag köper pizza kanske jag tillochmed kan bestämma mig för att äta en fjärdedel och lägga till sallad. Nu lär det dröja ett tag innan jag väljer pizza igen. Hamnar vi i en situation där köpmat är det enda alternativet så blir det ett nyttigare val. 


Jag tycker att det känns skönt att jag börjar få kontroll över saker och ting, dock kan det säkert komma svackor där jag tappar kontrollen samt har jag mycket kvar att lära men jag ska hela tiden kämpa för att ha detta i bakhuvudet  så att jag kan leva med det resten av livet.  När det sedan blir dags för vägning så vet jag inte hur detta kommer att påverka men det är också något jag har med i beräkningen och det är mitt val. Låt det gå lite saktare denna vecka isåfall bara jag ser till att det inte blir en vana. 

Lär jag mig inte att äta en pizza "rätt" utan förbjuder det under hela viktnedgången, hur kommer jag då inte äta en pizza när jag nått min målvikt? Då kommer jag säkert att tro att det är "tillåtet" och då tycker jag pizzan för att munnen vill ha.


Jag vet inte om ni förstår mitt tänk i detta och jag vet inte heller hur jag ska kunna förklara det på för sätt, men undrar ni något om mitt tänk eller har ni bara åsikter så är ni välkommna att kommentera eller fråga.


//Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards