Alla inlägg under juli 2013

Av T - 5 juli 2013 07:41

Datorn är så otroligt seg och jag vet inte vad det beror på men som tur är har jag en datakunnig sambo annars skulle det aldrig gå.
När datorn är så seg så tröttnar jag på att vänta och då blir det inget skrivet. Just nu skriver jag från mobilen och det fungerar i nödfall men jag gillar det inte riktigt eller kan det vara för att jag inte är van? :)

Vi får se om det går bättre idag.
//Therese

Av T - 3 juli 2013 21:53

Jag vet att detta är något jag verkligen vill och verkligen vill klara av men gör jag det?

Om man har en tillräckligt stark vilja så klarar man allt sägs det men jag är inte så himla säker på det faktiskt.

Idag tog jag mig en halvtimme lugn takt på bandet och jag trodde att jag skulle ramla ihop, dels av trötthet men också av tristess, jag tyckte det var så otroligt tråkigt och det var då tanken slog mig - att jag tror inte att jag klarar det.


Varför blir det såhär? Att jag inte tror på mig själv. Vad är det som ligger bakom det och hur ska jag göra för att hitta tillbaka till tron? Jag vet faktiskt inte själv.


Jag ska fixa detta även om det tar tid, jag har inte gått upp alla dessa kg på en dag vilket betyder att jag heller inte kan bli av med dom på en dag. Jag måste verkligen tänka på hur jag både äter och rör på mig eftersom det har inte blivit det bästa under mina förkylningsdagar heller.


Jag ska fixa det även om jag just för tillfället inte tror att jag klarar av det...


//Therese

Av T - 3 juli 2013 09:51

Det härligaste med sommaren är att man kan ha så mycket gott i filen till frukost eller i keson till mellis.
Jag fick ett bra erbjudande på jordgubbar så jag köpte hem 15 liter och frös in. Visst det blir lite annorlunda när man fryser in men det är fortfarande gott.
Dagens frukost bestod av mellanfil med vattenmelon, jordgubbar och lite flingor, självklart får vi inte glömma kaffet.
Hoppas att ni fått i er något gott till frukost.

//Therese

Av T - 1 juli 2013 21:45

Jag känner ett sådan otroligt stort sug efter att få knyta på mig promenadskorna och ta mig en tur på bandet, men jag vet att det inte skulle vara någon bra idé medtanke på hur jag har hostat idag. Jag tog mig iallafall tid att damsuga av lite lätt här hemma, ingen stortädning med möbelflyttning och så utan ytor där damsugaren kommer åt och bara efter det var jag helt svettig och kände mig matt i kroppen, antagligen pga min förkylning.


Jag passade också på när jag ändå var igång att rensa lite bland barnens kläder vilket också var välbehövligt. Klädhögarna växer i takt med barnen men jag har varit dålig på att ta undan efter som så ibland när jag börjar se att det är lite tungt på hyllorna är det dags att ta sig den där rensningen. 


Jag känner mig redan piggare nu mot kvällningen så jag hoppas att denna dunderförkylning bara kom för en snabbvisit så att jag snart kan knyta på mig skorna och ta mig en promenad.


//Therese

Av T - 1 juli 2013 10:45

Då var det måndag igen och efter denna vecka hade jag inte förväntat att siffrorna skulle vara super bra och det var dom inte heller. Jag står still på förra veckans vikt alltså 106,1 kg, men som jag tidigare nämt så har detta varit lite av en semestervecka för mig med en och annan glass, något resturangbesök osv så därför är jag ändå glad att jag står still och inte ökat ännu mer.


Denna vecka kommer att vara till för att försöka få bort pluset dock kommer det inte att bli så mkt motion som jag faktiskt vill eftersom jag åkt på vardens dunderförkylning. Idag är det bättre i näsa och ögon men värre med hals och hosta. Så fruktansvärt typiskt när man faktiskt känner att man vill men inte har orken.


Nu återgår vi till en mer striktare vardag än veckan som varit då jag har ett mål framför mig och jag vill verkligen komma dit!


//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards