Alla inlägg den 14 juli 2013

Av T - 14 juli 2013 21:12

Då har jag nyss tagit mig en tur på promenadbandet, 30 minuter intervall. Jag känner mig extra nöjd just för att jag ökade hastigheten lite extra och pressade mig lite så jag fick även springa lite. Det känns otroligt skönt.

Jag känner mig taggad nu till att använda mig av bandet, dock känns det lite ostadigare med maten men jag ska kämpa på med det också och inte lägga så stor vikt vid det så att jag känner mig pressad, men jag ska tänka en extra gång innan jag stoppar något i munnen.


Nu när det är sommar är det mycket lättare att falla för frestelser som glass, cider, resturangserveringen osv och jag tycker att det är svårt om jag ska vara ärlig. En varm sommardag lockar gärna med glass, men jag ska som sagt tänka en extra gång : "När åt jag en glass senast, är det värt att äta denna osv" 


Imorgon är det måndag och några måsten att göra som att ändra en tid på BVC, fylla i papper som ska finnas när det är dags för inskolning på förskolan och lite sådant sen tar vi dagen som den kommer, men jag vill även kunna peta in en promenad på bandet dock ska jag inte lova något då det inte alltid blir som man tänkt sig med små barn. =)


//Therese

Av T - 14 juli 2013 16:47

Då sitter jag här och väntar på att kvällens middag blir färdig. För min del blir det kyckling, broccoli, keso lite tomat och gurka medans resten av famijen får fylld ugnskorv med potatis. 

Denna helgen har försvunnit i ett naffs då jag tillbringat 22 timmar på jobbet.

Jag tog tag i promenaden och promenerade på bandet i fredags - intervall 30 minuter och jag tillochmed ökade hastigheten på vissa ställen där jag kände att jag skulle klara av det.


Imorgon är det måndag och dags att väga sig igen men jag tror att det går väldigt långsamt nu, vilket det gjort ett bra tag, men jag tar det som det är. Just nu känner jag mig svullen som en boll då jag just nu är inne i "kvinnoveckan" samtidigt så känner jag att jag har ont i magmusklerna som träningsvärk men jag har ingen aning om vad jag faktiskt gjort för något, lite märkligt måste jag säga.


Nu är det dags att koll till maten så jag får avsluta detta alltiallo inlägg. =)


//Therese

Ovido - Quiz & Flashcards