Alla inlägg den 28 juli 2013

Av T - 28 juli 2013 17:50

....ja säg någonstans jag inte är tjock idag? Kanske om öronsnibbarna då... Usch allt känns väldigt segt och tjockt. Kvavt och jävligt vilket inte gör att förkylningen känns mycket bättre. Usch vad jag klagar men idag känns som en riktig klagodag där jag tycker synd om mig själv men det får vara så för jag orkar inte så mycket annat snart vänder det och den positiva energin kommer tillbaka och jag blir taggad, men det känns jävligt bittert att bli såhär seg i skalle, kropp, näsa när man tyckte sig själv vara taggad.



//Therese


Av T - 28 juli 2013 09:37

Gud vad trött jag blir!! Nu är jag förkyld igen. Som jag tidigare sagt så har jag känt att det är något i halsen som inte vill ge med sig och inatt höl jag på att bli galen. Det kliade och rev hela tiden och idag är jag snorig och det rinner i ögonen på mig. Det känns som att det hela tiden är något som ska komma ivägen för mig coh mina planer. Nu hoppas jag bara på att detta går över fort så att jag kan ta tag i allt ordentligt igen. '


Som vanligt när man är förkyld så får man fokusera på att maten blir rätt vilket jag fortfarande tycker är svårt nu under sommaren. Det känns som att det är lättare att stoppa in saker i munnen när det är varmt av någon konstig anledning. Det jag ska göra idag är att planera lite hur kommande veckas mat kommer att se ut, för det är det jag måste göra - planera från morgon till kväll så är det lättare att hålla sig till det. När detta väl är gjort så kan jag dela med mig av mina matplaner så kanske någon annan får inspiration för det behöver iallafall jag ibland. 


Idag blir det kyckling med grönsaker, svamp och keso till lunch då barnen vill ha pannkaka och till middag gör jag köttfärslimpa med potatis, sås och grönsaker. 

Hoppas att ni har det bättre än jag (tänker på min dryga förkylning) idag!

//Therese

Ovido - Quiz & Flashcards