Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

Tappat tron på mig själv..

Av T - 3 juli 2013 21:53

Jag vet att detta är något jag verkligen vill och verkligen vill klara av men gör jag det?

Om man har en tillräckligt stark vilja så klarar man allt sägs det men jag är inte så himla säker på det faktiskt.

Idag tog jag mig en halvtimme lugn takt på bandet och jag trodde att jag skulle ramla ihop, dels av trötthet men också av tristess, jag tyckte det var så otroligt tråkigt och det var då tanken slog mig - att jag tror inte att jag klarar det.


Varför blir det såhär? Att jag inte tror på mig själv. Vad är det som ligger bakom det och hur ska jag göra för att hitta tillbaka till tron? Jag vet faktiskt inte själv.


Jag ska fixa detta även om det tar tid, jag har inte gått upp alla dessa kg på en dag vilket betyder att jag heller inte kan bli av med dom på en dag. Jag måste verkligen tänka på hur jag både äter och rör på mig eftersom det har inte blivit det bästa under mina förkylningsdagar heller.


Jag ska fixa det även om jag just för tillfället inte tror att jag klarar av det...


//Therese

 
 
madde

madde

4 juli 2013 18:01

Det där låter ju inte som att du har några bra tankar. Tror du måste släppa lite på tyglarna och inte tänka på att du ska gå ner i vikt hela tiden.. Det blir bara tyngre då. Så är det för mig iaf.. Och det tar tid för kroppen att ställa om sig också, du gick ju ner fort i början och sedan börjar ju tyvärr dom här jobbiga kg som man aldrig tycker försvinna.. Men det tar tid. Det är bara att leva som vanligt fast man lägger in lite promenader och skipar gottigheterna.. Du kanske borde testa en annan metod istället för att räka kalorier?
KRam

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

5 juli 2013 07:49

Ja men det är ju det här som är lite av mitt bekymmer-att jag slutar tro på mig själv och helt enkelt struntar i det. Därför har jag inte lyckats tidigare. Denna gången ska jag verkligen lyckas men det är svårt att ta sig över den här "muren" vilket jag märker då jag blir slarvigare och inte så noga med vad jag stoppar i munnen eller hur mycket. Kanske jag sak dela med mig av detta i ett inlägg istället då svaret blir otroligt långt :)
Tack för att du tar dig tid att ge tips och idéer till mig det uppskattar jag otroligt mycket.

 
madde

madde

5 juli 2013 09:02

bara att fråga om det är något du undrar =) roligare när man är 2 =)

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

5 juli 2013 09:38

Ja det är ju det för man kan ju bolla tankar med varandra och se saker från olika synvinklar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards