Alla inlägg den 22 juli 2013

Av T - 22 juli 2013 21:44

Då går måndagen mot sitt slut och första dagen på denna nya vecka är snart avslutad.

Det har blivit lite ont om inlägg då jag inte suttit så mycket vid datorn när vädret varit underbart och fortsätter vädret att vara bra så kanske det inte blir så mycket bloggande men jag ska försöka hinna med ett inlägg per dag iallafall.


Imorse gjorde jag misstaget att inte dricka mitt kaffe då jag inte var sugen men det fick jag ju lida för nu på eftermiddagen - ont i huvudet, nästan migränliknande så det blev att hälla i sig två koppar kaffe och ta en huvudvärkstablett för att bli som vanligt igen. Jag inser nu att jag faktiskt är beroende av mitt kaffe iallafall en gång om dagen annars blir det sådär.


Just nu är vi inne i en period då lilleman ska övergå från spjälsäng till vanlig säng och då tar nattningen väldigt lång tid vilket gör att det inte blir så mycket tid kvar att gå på bandet på kvällen (tänker på grannen under) men vi har gått en familjepromenad idag så jag har rört mig lite iallafall vilket jag tycker är bättre än inget.


Tyvärr så kände jag värk i halsen igår kväll samt natten till idag så jag hoppas verkligen inte att det är något som kommer att ta om från förkylningen jag hade för någon vecka sen. För att förhindra detta har jag tagit lite c-vitamin och igår kväll drack jag ett glas grönte med ingefära och vitlök. Nu håller vi tummarna på att inget bryter ut, det har jag varken ork eller lust med.


När det gäller vikten så är jag glad över att det var ett så stort minus denna veckan däremot har jag lite svårt att förstå att jag faktiskt tappat 8,6 kg. Jag känner mig inte lättare, visst kan det kännas på lite kläder men jag blir lite att haka upp mig på att det är så långt kvar vilket jag måste försöka släppa, men som jag säkert sakt tidigare så har jag svårt för det. För mig är det lättare att se det negatvia istället för det positiva men jag försöker att tänka annorlunda. Har jag hittills lyckats med -8,6 kg så klarar jag nog det en omgång till bara jag låter det ta sin tid och efter det tar jag en omgång till osv till jag är i mål. Jag kommer inte bara att komma i mål genom att uppnå min målvikt utan jag kommer då också har förändrat min livsstil och min syn på mat.


Nu ska jag tala lite med min bror sen är det dags att krypa ner i sängen.

God natt!

//Therese

Av T - 22 juli 2013 13:46

Förra veckans vikt: 105.4 kg

Denna veckans vikt: 104.4 kg (-1kg)

Total viktminskning hittills: -8,6 kg


Kanske kommer med ett längre inlägg senare!

Ha en bra måndag!

//Therese


Ovido - Quiz & Flashcards