Alla inlägg den 5 juli 2013

Av T - 5 juli 2013 21:40

Denna dagen har rullat på som alla andra dagar och inte har jag någon särskild kännig av att det är helg heller, men det blir väl så när man jobbar så lite som jag gör för tillfället. Jag behöver inte hålla koll på dagarna så noga.


Frukosten bestod idag av två lingongrova med ägg och kaviar och det var så otroligt gott eftersom jag var så sugen på ägg. Till lunch gjorde jag lax med färsk potatis, grönsaker och en kall dillsås gjord på lite lätt cremefraice, mellanmjölk, chilisås, dill och kryddor och till middag chili con carne med ris samt sallad gjord på gurka, tomat och isbergssallad.


Jag har även hunnit med att motionera lite idag  - först en liten familjepromenad och sedan intervallträning 30 minuter på promenadbandet. Jag trodde att jag skulle ramla ihop ett tag där när intervallen var på högsta men det beror nog på att jag varit kanonförkyld och inte rört på mig särskilt mycket under dessa dagar.


Jag måste säga att jag tycker att denna dagen varit helt okej och att jag faktiskt lyckats bryta loss ett litet hörn på en tegelsten i muren - jag tog mig i kragen och körde en tur på bandet men jag har lång väg kvar och jag kanske måste gräva djupare än så för att faktiskt ta mig igenom men nu tar vi en dag i taget.


//Therese

Av T - 5 juli 2013 09:41

Som alla andra gånger jag har försökt gå ner i vikt har jag efter ett antal kilo hamnat vid en stoppkloss eller en mur som jag aldrig klarat att ta mig förbi det är ju därför jag är där jag är idag och aldrig någonsin lyckats. Det känns lite som att jag har nu hamnat vid denna muren igen och jag vet inte hur jag ska kunna slå mig igenom eller klättra över den.  Denna mur är fylld med tvivel, hat, sorg alltså en massa känslor som bara sätter stopp i allt jag kämpat för, detta i sin tur leder till att jag inte orkar bry mig i vad jag äter eller hur mycket jag äter. Jag ger helt enkelt upp när denna mur uppenbarar sig men den här gången känner jag starkt att jag inte vill ge upp. Jag vill slå mig igenom muren eller kanske klättra över den men jag vet bara inte hur.


Även denna vecka har jag inte varit så noga med mitt kaloriintag och tanken har slagit mig att jag kanske ska testa något annat än att räkna kalorier men jag vet inte vad det skulle vara eftersom att jag kommer till denna punkt oavsett vad det är jag gör, GI, viktklubb, soppor.... Egentligen så tror jag inte att det har någon betydelse om vilken metod jag kör utan allt handlar om mig och mitt inre men jag kan tyvärr inte sätta fingret på vad det är och hur jag ska kunna ta itu med det.


Man blir ofta dömd av samhället (eller hur man ska kalla det) för många tycker att det är väl bara att strunta i att köpa hem godis, läsk, chips osv osv och ja det kan jag verkligen hålla med om men man kan inte sluta äta mat. Att skiva en extra ostskiva och stoppa i munnen kan ibland gå för vana utan att man ens tänker på det eller ta lite extra mat för att det smakar så otroligt gott kan också ibland bara vara så för en vana.


Jag känner att jag bör avrunda detta inlägg här då det annars kan bli att jag bara surrar runt samma meningar men jag kommer säkert att återkomma till detta då jag just nu står framför denna höga tjocka mur och bloggen är  ju till för att jag ska kunna få ut dessa tankar. Tyvärr kan det emellanåt bli lite negativt men det är ju som sagt dessa tankar jag måste få ut och "blotta". Kanske hjälper det mig att komma längre denna gång än jag gjort alla andra gånger för denna gången har jag verkligen viljan.


//Therese

Av T - 5 juli 2013 07:41

Datorn är så otroligt seg och jag vet inte vad det beror på men som tur är har jag en datakunnig sambo annars skulle det aldrig gå.
När datorn är så seg så tröttnar jag på att vänta och då blir det inget skrivet. Just nu skriver jag från mobilen och det fungerar i nödfall men jag gillar det inte riktigt eller kan det vara för att jag inte är van? :)

Vi får se om det går bättre idag.
//Therese

Ovido - Quiz & Flashcards