Alla inlägg den 8 juli 2013

Av T - 8 juli 2013 21:29

Då var kvällen här och jag har inte hunnit gå på bandet idag heller men vi har iallafall varit ute på en familjepromenad samt har vi varit på en liten shoppingtur idag så där kanske man förbränt några kalorier.

Vi gjorde oss några klipp, ett par skor jag tittat på ett tag men varit tveksam till för att dom kostar 1400 annars hade dom kampanjpris på 200 kr, kan ni tänka er 200 kr, så min kära sambo var snäll och köpte dom till mig.


Nu sitter jag uppkrupen i soffan med datorn i knät men det är snart dags att slå igen det och slötitta lite på tv innan jag kryper ner i sängen för en förhoppningsvis god natts sömn. 


Ni kanske också undrar vad jag har ätit idag så det tänker jag passa på att dela med mig (det kommer nog komma någon matbild framöver då jag känner att jag varit lite dålig på det.)


Frukost: 1,5 dl mellanfil, 1 dl cornflakes, en lingongrova med leverpastej, en wasa frukost med en skiva ost och givetvis kaffe.

Lunch: Köttfärssås med spagetti och sallad.

Mellis: Lite mjukglass

Middag: Lax med sallad och keso.

Ca 1350 kalorier. 


Vissa dagar tycker jag att det är ganska knepigt att få ihop bra mat flera gånger om dagen då man inte vill stå vid spisen hela dagarna i det fina sommarvädret, men lax tycker jag fungerar bra för det kan man bara slänga in i ugnen i 20 minuter så är det klart sen.


Hoppas ni haft en bra måndag då jag känner mig nöjd över min. =)


//Therese   


Av T - 8 juli 2013 09:54

Då var det ny vecka igen. Jag vill börja att säga att det inte alltid går som planerat. Tanken igår var att jag skulle ta en tur på bandet men då hade vi en liten man här hemma som inte riktigt ville sova och när han väl somnat så var det försent med tanke på grannar för jag tror att det låter lite ner när man går på bandet. 


Då var det måndag och dags för vägning. Som jag sa förra veckan var målet denna vecka att få bort pluset jag lagt på mig men det målet gick ju åt skogen, så nu får jag köra på dessa faktiska siffror och kämpa på.


Förra veckans vikt: 106,1 kg

Denna veckans vikt: 106 kg, (alltså -0,1 kg)

Total viktminskning: -7 kg


Jag var ju nere på 105 kg en vända men jag får nu utgå från dagens siffror då jag hela tiden hakar upp mig annars på det jag gått upp (1,1 kg) och inte det jag faktiskt gått ner (7 kg)


Nu i veckan tar jag en dag i taget och imorgon är det dags för lite tjejkväll och då vet jag att det kommer att bli lite alkohol men det tar jag eftersom det är inte ofta jag kommer hemmifrån på något sådant. Jag minns inte ens när det var sist så det ska bli riktigt trevligt. 


Hoppas ni har en bra start på veckan därute!

//Therese

Ovido - Quiz & Flashcards