Alla inlägg den 17 mars 2015

Av T - 17 mars 2015 19:14

Jag har hunnit njuta av solen på balkongen idag men även hunnit med en promenad, skrubben är rensad (man hinner med mycket när resten av familjen sover) bara några kartonger som ska slängas iväg men när det började närma sig sen eftermiddag började jag känna retningar i halsen och nu när det är kväll känns ögonen tunga, det molar lite i huvudet, lederna börjar göra sig påminda att dom faktiskt finns (vilket brukar vara ett tecken på att förkylning är på g för mig) Detta gör att det inte blir någon hemmaträning för mig idag.


Jag är lite orolig för vad en förkylning nu kan ställa till för mig dels för att man kanske blir lite segare på att fixa med ordentlig mat, man kanske inte väljer dom bästa alternativen och vissa tidpunkter känner man sig inte alls hungrig medans i nästa stund kanske man har otrolig aptit och då äter det som finns tillgängligt och det man är sugen på. Detta gör mig nervös men jag ska försöka göra allt jag kan och orkar för att jag ska ha tänket med mig och fokusera.

Sen om jag har riktigt tur så bryter inget ut hos mig utan att det är bara en liten känning.


Det blir iallafall så att jag blir hemma med sjuka barn imorgon då min sambo också är sjuk sedan får vi se hur det ser ut på torsdag och om jag klarar mig, men jag blir väl dålig i helgen när resten av familjen blir friska säkert.


Jag får huskura mig med ett te med grönt te, citronskivor, honung, vitlök och egentligen färsk ingefära men tyvärr har jag ingen hemma så jag får hoppa den färska ingefäran. Detta huskurs tips har jag fått av min kära kollega och det är en otroligt god blandning och det känns lenande för kroppen och halsen. 

 


Som sagt så tror jag träningen kommer att bli vilandes i några dagar nu så som det känns i kroppen men om kroppen känns ok blir det säkert någon 30 minuters promenad på bandet i lugnt tempo.


Jag fortsätter min krokiga väg med en del oros moment dagarna framöver...

//Therese

Av T - 17 mars 2015 12:12

Nu sitter jag på min balkong och tar in solens strålar för att få lite positiv energi. Imorse började dagen med att min äldsta hade feber och direkt började varningstexterna blinka i mitt huvud - ingen träning, inget jobb, ingen frisör, igen... Eftersom pappan i familljen också har feber så kunde min äldsta vara hemma  medans jag skulle till samtalsteraputen (eftersom jag inte varit där på länge var detta en viktig tid) men strax innan jag skulle gå ringde dom från vårdcentralen och berättade att även min teraput är sjuk idag. Det blev då en promenad till affären med min yngsta istället men nu verkar det även som han är lite feberpåverkad vilket innebär att jag kan inte ta med honom på barnpassning ikväll när jag hade tänkt att träna och jag vill inte gärna lämna dom hemma när jag vet att pappan också behöver vila sig. Vi får se hur det här utveckals annars lär jag vara hemma från jobbet imorgon och det tar emot, fast jag vet att det löser sig alltid och det som faktiskt tar emot mest nu det är att min träning troligtvis måste ställas in..


Att göra något är bättre än att inte göra något alls så kommer jag inte iväg ikväll tänker jag dra på mig mina träningskläder och köra efter "7 minuters-"appen och det programmet kan man ju göra i 4 omgångar så blir det en träning på 28 minuter iallafall. Jag ska inte nu sitta och lova här exakt hur många gånger jag ska göra vad men jag har det i tanken att det kan man faktiskt göra. Något jag också skulle kunna göra är att städa undan ordentligt i skrubben (vilket iallafall måste städas snart) och köra ett intervall pass på promenadbandet. Vi får se hur jag gör och vad jag gör. Det bästa vore iallafall att använda frustrationen över att inte komma iväg på ett bra sätt istället.


När det gäller maten blir det nog väldigt lätta saker idag som lite smoothies och sådant då jag tror att resten av familjen inte är så sugen på just mat och därför känns det lite onödigt att stå och laga stora familjemiddagar. Visserligen har jag tagit fram lite grejer från frysen men det får jag väl tillaga så att det sedan blir lådor till mig.


Hoppas att ni läsare frå hålla er friska samtidigt hoppas jag själv på att klara mig även denna omgång..

//Therese

Ovido - Quiz & Flashcards