Alla inlägg den 27 mars 2015

Av T - 27 mars 2015 13:55

Jag har den senaste veckan haft ganska mycket oroskänslor och ångest, jag har klarat mig från att ta ångestdämpande men jag har i princip varje dag haft denna oroskänsla. Kan det bero på att jag inte kunnat utföra någon fysisk träning under denna tiden så att det inte har frigjort några endorfiner? 

(Nu kommer någon säkert tänka " Ja men det var ju precis det sjukgymnasten sa när du var dit fattade du inte det?" och jo jag fattade det men jag var dit för att jag var utmattad och inte heller hade kraft att röra på mig, så nu var den tanken avklarad) 

Jag har tidigare haft lite ångest ibland men inte så kraftigt under flera dagar som jag har nu och jag tror att min kropp blivit känsligare på sådant efter jag hamnat i en utmattnings depression men denna gången ser jag också det tydliga mönstret med utebiven fysisk aktivitet. Hur ska man då gå tillväga kring sådant här, för jag kan ju inte ta ut mig till fullo när jag varit sjuk och nu fortfarande är förkyld. Detta ska jag nog ta upp med min teraput nästa gång jag träffar henne, eller detta kanske tillochmed är en läkarfråga för jag ska ju inte behöve lida av ångest och oro varje gång jag blir sjuk och inte kan ta ut mig fysiskt.


Trots min förkylning ska jag arbeta denna helgen och så hoppas jag på att denna förkylning snart går över, men tyvärr kan ju en sådan hålla i sig ett tag men jag håller tummarna på att jag kan utföra PT- träningen i nästa vecka.

Nu är det en sådan helg där jag kommer att jobba söndag natt och då kanske det blir så att viktresultat kommer söndag morgon redan om jag inte vill packa med vågen men det är inget jag bestämmer nu utan det återstår att se.


Nu ska jag slappa en liten stund framför tvn innan det bär av till jobbet.

Trevlig helg på er!

//Therese

Ovido - Quiz & Flashcards