Direktlänk till inlägg 17 mars 2015

Jag tror inte att jag klarar mig denna omgången..

Av T - 17 mars 2015 19:14

Jag har hunnit njuta av solen på balkongen idag men även hunnit med en promenad, skrubben är rensad (man hinner med mycket när resten av familjen sover) bara några kartonger som ska slängas iväg men när det började närma sig sen eftermiddag började jag känna retningar i halsen och nu när det är kväll känns ögonen tunga, det molar lite i huvudet, lederna börjar göra sig påminda att dom faktiskt finns (vilket brukar vara ett tecken på att förkylning är på g för mig) Detta gör att det inte blir någon hemmaträning för mig idag.


Jag är lite orolig för vad en förkylning nu kan ställa till för mig dels för att man kanske blir lite segare på att fixa med ordentlig mat, man kanske inte väljer dom bästa alternativen och vissa tidpunkter känner man sig inte alls hungrig medans i nästa stund kanske man har otrolig aptit och då äter det som finns tillgängligt och det man är sugen på. Detta gör mig nervös men jag ska försöka göra allt jag kan och orkar för att jag ska ha tänket med mig och fokusera.

Sen om jag har riktigt tur så bryter inget ut hos mig utan att det är bara en liten känning.


Det blir iallafall så att jag blir hemma med sjuka barn imorgon då min sambo också är sjuk sedan får vi se hur det ser ut på torsdag och om jag klarar mig, men jag blir väl dålig i helgen när resten av familjen blir friska säkert.


Jag får huskura mig med ett te med grönt te, citronskivor, honung, vitlök och egentligen färsk ingefära men tyvärr har jag ingen hemma så jag får hoppa den färska ingefäran. Detta huskurs tips har jag fått av min kära kollega och det är en otroligt god blandning och det känns lenande för kroppen och halsen. 

 


Som sagt så tror jag träningen kommer att bli vilandes i några dagar nu så som det känns i kroppen men om kroppen känns ok blir det säkert någon 30 minuters promenad på bandet i lugnt tempo.


Jag fortsätter min krokiga väg med en del oros moment dagarna framöver...

//Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Ovido - Quiz & Flashcards