Direktlänk till inlägg 17 mars 2015

Det ser ut som att det är dags för sjukdomar igen..

Av T - 17 mars 2015 12:12

Nu sitter jag på min balkong och tar in solens strålar för att få lite positiv energi. Imorse började dagen med att min äldsta hade feber och direkt började varningstexterna blinka i mitt huvud - ingen träning, inget jobb, ingen frisör, igen... Eftersom pappan i familljen också har feber så kunde min äldsta vara hemma  medans jag skulle till samtalsteraputen (eftersom jag inte varit där på länge var detta en viktig tid) men strax innan jag skulle gå ringde dom från vårdcentralen och berättade att även min teraput är sjuk idag. Det blev då en promenad till affären med min yngsta istället men nu verkar det även som han är lite feberpåverkad vilket innebär att jag kan inte ta med honom på barnpassning ikväll när jag hade tänkt att träna och jag vill inte gärna lämna dom hemma när jag vet att pappan också behöver vila sig. Vi får se hur det här utveckals annars lär jag vara hemma från jobbet imorgon och det tar emot, fast jag vet att det löser sig alltid och det som faktiskt tar emot mest nu det är att min träning troligtvis måste ställas in..


Att göra något är bättre än att inte göra något alls så kommer jag inte iväg ikväll tänker jag dra på mig mina träningskläder och köra efter "7 minuters-"appen och det programmet kan man ju göra i 4 omgångar så blir det en träning på 28 minuter iallafall. Jag ska inte nu sitta och lova här exakt hur många gånger jag ska göra vad men jag har det i tanken att det kan man faktiskt göra. Något jag också skulle kunna göra är att städa undan ordentligt i skrubben (vilket iallafall måste städas snart) och köra ett intervall pass på promenadbandet. Vi får se hur jag gör och vad jag gör. Det bästa vore iallafall att använda frustrationen över att inte komma iväg på ett bra sätt istället.


När det gäller maten blir det nog väldigt lätta saker idag som lite smoothies och sådant då jag tror att resten av familjen inte är så sugen på just mat och därför känns det lite onödigt att stå och laga stora familjemiddagar. Visserligen har jag tagit fram lite grejer från frysen men det får jag väl tillaga så att det sedan blir lådor till mig.


Hoppas att ni läsare frå hålla er friska samtidigt hoppas jag själv på att klara mig även denna omgång..

//Therese

 
 
Viktsextiosju

Viktsextiosju

17 mars 2015 13:25

det är sjukdomarnas tid tyvärr!

http://www.viktsextiosju.webblogg.se

T

17 mars 2015 19:14

Ja det är ju det med det kändes som vi nyss hade sjukdomar här hemma..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards