Direktlänk till inlägg 30 mars 2015

Måndag och snart påsk..

Av T - 30 mars 2015 15:48

Då var det måndag igen och jag har inte heller något citat denna vecka då jag har jobbat i helgen och varit iväg på en del grejer så jag har inte haft så mycket tid över vid datorn.  Däremot gjorde jag så denna gången att jag släpade med min våg till jobbet så att det blir dagsfärska siffror. 

Jag har i helgen slarvat lite och det märktes på vågen, jag har heller inte kommit igång med träningen den senaste veckan då jag fortfarande är snorig men jag hade tänkt träna min PT timme på onsdag iallafall, får ta det lungt. Jag vill bli helt frisk nu så att jag kan köra igång och träna ordentligt igen för jag saknar det. 

Nu till veckans siffra:

Startvikt: 115, 6 kg

Förra veckans vikt: 111,5 kg

Dagens vikt 111,1 kg (alltså -0,4kg)

Totalt hittills: -4,5 kg


Nu närmar sig påsken och vi kommer att få besök och det brukar ju bli lite extra gott över påsken men jag ska verkligen försöka göra allt för att inte gå upp allt för mycket i vikt. Det är svårt men jag ska försöka tänka på vad och hur jag äter. Denna vecka är det även en del jobb som står på schemat sen får vi ju besök så jag kan inte lova att bloggen blir så jätteuppdaterad denna vecka men jag ska försöka även med det.


//Therese

 
 
madde

madde

30 mars 2015 18:21

Minus är alltid minus och det är positivt =) Bra kämpat! Det går att gå ner i vikt även fast man är sjuk och arbetar =)
Hoppas att onsdagens träning blir kul och lärorik =)
Kram

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

3 april 2015 00:09

Alla minus är bra även om dom är små =) Ja det är bevisat att det fungerar :)
Kram

 
Joline

Joline

30 mars 2015 18:25

Påsken är verkligen jobbig, eller ja det är alla högtider men påsken känns ju verkligen som godisens högtid...

http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se

T

3 april 2015 00:10

Ja jag håller med dig i det att det är mycket godis under påsk, men till vilken nytta egentligen?...

 
Joline

Joline

2 april 2015 21:28

Alla högtider är jobbiga tycker jag och påsken är lite extra jobbig tycker jag eftersom jag älskar godis!!! Jag vill egentligen ha världens största påskägg (vilket jag brukar unna mig). Men inte iår!!

http://Vilken upplevelse! Det skulle ju kunnat ha varit e

T

3 april 2015 00:11

Bra om du har bestämt dig och kan hålla det! Förbjud inte men välj en mindre variant av ägget i år!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Ovido - Quiz & Flashcards