Direktlänk till inlägg 5 mars 2015

Många funderingar och otroligt starka känslor.

Av T - 5 mars 2015 21:51

Denna dagen började väldigt bra då jag gick av imorse stack direkt iväg till gymmet och körde ett cirkeltränings pass. Det kändes otroligt bra att få gjort 30 minuter på morgonen sen var det hem och duscha för att sedan bege sig till en vän för att luncha tillsammans. Detta tyckte jag var jättesvårt, vi var på ett ställe som serverade buffé och jag hade tallriksmodellen i tanken men jag har ingen aning om hur jag ska kunna räkna ut t ex kalorier då jag inte har någon aning om vad köttet var stekt i eller vad dom hade för olja i salladen. Nu händer det väldigt sällan att jag äter ute på det sättet men hur ska man bära sig åt när man äter ute? Hur gör ni? 


Dagen har bara rullat på från morgon till kväll och lite middag skulle ju fixas också så det fick blir lite fisk.

   


Något som jag ganska flitigt gör just nu är att kolla schemat för pass på gymmet för att kunna planera och idag såg jag att dom hade ett särskilt pass för de som var nybörjare på crossfit.

Crossfit är ett pass där man tränar styrka, smidighet och kondition på olika stationer och inget pass är det andra likt.

Nu när det var just för nybörjare tänkte jag att det nu var dags att passa på trots att jag redan kört ett pass imorse. Jag kan säga att det var så fruktansvärt jobbigt att jag bröt ihop och grät. Jag grät för att jag var arg på mig själv över att jag tyckte det var så jobbigt. Tack och lov var det bara jag som var med på detta passet så jag hade instruktören för mig själv och jag fick otroligt mycket stöd och pepp. Jag tog mig igenom passet och kämpade på som fan så nu sitter jag hemma i soffan och är totalt slutkörd. Jag har varit hemma över en timme men jag har fortfarande inte orkat ta mig in i duschen. Det är inte bara kroppen som är slut utan detta blev väldigt pressande för mig även mentalt, men jag ska satsa på att köra ytterligare ett nybörjar pass nästa vecka om allt runtomkring tillåter det (och med det menar jag att sjukdomar håller sig borta, om jag ens är ledig från arbetet osv)


Otroligt starka känslor idag på kvällen men samtidigt så är jag igång, jag har ju faktiskt kört två pass idag!

Nu ska jag läsa lite bloggar innan jag tar mig in i duschen!

//T

 
 
Louise

Louise

5 mars 2015 22:22

Det där med äta ute tycker jag också kan vara knepigt. Har fått rekommendationen att ta en bild på maten och räkna ut innehållet när jag kommer hem. Men är som du sa så sjukt svårt stt uppskatta när man inte vet vad det är stekt i tillexempel. Man får räkna högt^^

http://sizesixteen.blogg.se

T

5 mars 2015 22:47

Ja det är otroligt svårt, nu tror jag nog att jag kanske har klarat det ganska bra ändå idag medtanke på den träning jag gjort idag samt att min frukost inte var så kalorikraftig denna morgon. Sen tycker jag det är viktigt att man har tänket med sig och inte öser på mat samt att man inte gör utekäket till en vana.

 
madde

madde

6 mars 2015 08:28

Det är svårt att veta hur man ska äta när man är ute, speciellt när det är buffé. Men tar man lika mycket som man brukar äta hemma borde det inte vara några problem. Kanske får man hoppa över, potatis, ris och pasta när man är ute och äter. På så sätt kanske kalori intaget inte blir lika högt.
Tycker du ska vara stolt över dig själv att du tog två pass idag, även om du bröt ihop så ska du känna dig stolt! Du gick till ett pass du aldrig hade kört och du tog igenom det! Det är starkt jobbat! Du är fruktansvärt duktig som får allt att falla ihop, när du har familj att tänka på också! Sträck på dig och var stolt tjejen =) Du är grym!!!!!!!!!!! <3 Kram

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

6 mars 2015 21:50

Ja man får nog försöka att göra så gott man kan om man äter ute och jag tror att man vinner mycket bara på om man bryter det vanliga man kanske väljer. Om man vanligtvis brukar äta friterade strips så byter man ut det mot potatis så tror jag man kommit en bit påväg.
Tack så jättemycket för ditt pepp. Jag blir lite rörd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards