Alla inlägg under mars 2014

Av T - 21 mars 2014 07:29

Det är fredagmorgon, solen skiner, helgen har jag ledig och det bästa av allt är att jag redan varit och tränat.

Igår kväll kom jag som planerat iväg på zumban och imorse vart det 30 min cirkelräning så visst har jag skött min träning denna vecka då det även kommer att bli en liten gymrunda imorgon.


Som planerat var det även dags för vägning idag då jag var på jobbet igår så här kommer lite redovisning av siffror.

Startvikt: 113 kg

Förra veckans vikt: 109,9 kg

Denna veckans vikt 108,4 kg (alltså -1,5 kg denna vecka)


Jag känner mig nöjd över veckans siffror och framförallt så känner jag mig värd det minuset då jag lagt ner mycket tid på att faktiskt sköta träningen.


Nu ska jag duscha och sedan äta lite frukost!

//Therese

Av T - 20 mars 2014 16:50

Idag har jag träningsvärk från gårdagens morgonpass. Jag kände på kvällen att träningsvärken började smyga sig på och imorse när jag vaknade kan jag lova att det kändes, speciellt i armarna. Det känns skönt att verkligen känna av att jag tränat samtidigt som jag blir lite osäker på om min egna gymträning ger effekt eftersom jag brukar inte alls känna av den. Jag tycker att jag jobbar på och jag tar i så att musklerna skakar men ändå ingen träningsvärk men 30min cirkelträning i grupp ger tydligen träningsvärk. Hur kan det komma sig?


Ikväll är jag än sålänge inställd på att gå på zumban så jag hoppas också att det är så det kommer att bli. Jag har även fundering om jag skulle köra 30 minuter cirkelträningspasset även imorgonbitti men det är inget jag bestämt mig för ännu.


Som jag nämnde i tidigare inlägg så har jag jobbat natten till idag och därför kommer min viktuppdatering imorgon och jag hoppas på ett bra resultat.


Nu ska jag fixa klar middagen.

//Therese

Av T - 19 mars 2014 07:32

Nu sitter jag i soffan och bara lyssnar på tystnaden då barnen fortfarande sover. Hur kommer det då sig att jag inte också ligger och sover? Jo jag ställde klockan på 05.45, klev upp, borstade tänderna och drog på mig träningskläderna och begav mig sedan till gymmet för ett pass easyline (cirkelträning i grupp) på ca 25 minuter. Jag trodde nog aldrig det om mig själv att jag som föredrar att sova och ligga i sängen faktiskt skulle ta mig till gymmet men jag gjorde det.

På det viset är jag nöjd med mig själv men det är också den enda träning jag hittills hunnit med denna vecka då det har varit lite andra måsten. Jag hoppas iallafall att jag kommer iväg på zumba som är planerat imorgonkväll samt gymträningen jag planerat på lördag då blir det träning tre gångern denna vecka iallafall.


När det kommer till vägningen så kommer den att göras på fredag då jag jobbar inatt och vill inte släpa med mig vågen men jag vill gärna väga mig på samma våg varje vecka. Maten har varit lite sisådär de senaste två dagarna eller egentligen frukostarna som varit mindre okej äm själv lunch och middagarna men jag hoppas att det inte påverkat allt för mycket. 


Nu ska jag hoppa in i duschen för att sedan fixa frukost. 

//Therese

Av T - 15 mars 2014 17:25

Ibland finns det bra dagar och ibland sämre dagar och det är egentligen när det gäller allting. Idag är det en mindre bra dag gällande mycket men inte maten för den har jag fixat fint idag så det är positivt.


Dags för minstingen att åka på feber så det har varit mycket gråt idag samtidigt som den äldsta då blir lite rastlös och ovanpå det så är de vuxna i denna familj ganska oense idag.

Det är en kost att leva tillsammans med någon och ibland blir man oense om saker och ting. Allt detta tillsammans blir då en mindre bra dag.


Jag kan passa på att redovisa dagens matintag nu när jag har några minuter över:

Frukost: Två lingongrova skivor med leverpastej och gurka.

Lunch: Kycklingpastasås utan pasta med bara grönsaker som tillbehör.

Middag: Köttfärsbiffar med sallad och ca en matsked (i en måttsats)beasås.

Tyvärr har jag inga bilder att bjuda på dig då det inte riktigt varit tanke på det.


Imorgon är det jobb som gäller så det blir nog inget bloggat imorgon.

Vad det gäller gymmet så tar jag nog mig en vilohelg medtanke på hur det ser ut här hemma med sjuka barn samt att jag jobbar hela helgen. Jag kan iallafall med gott samvete vara hemma en kväll från gymmet då jag denna vecka tränat måndag, tisdag och torsdag. Jag hoppas iallafall att jag ska kunna få med ett zumbapass kommande vecka, men som jag tidigare erfarat så kan det styras om till andra grejer.


Ha en bra lördagskväll!

//Therese

Av T - 14 mars 2014 09:10

Solen sken och det var klarblå himmel när vi klev upp och eftersom sjuklingen nu inte är någon sjukling längre utan feberfri (dock fortfarande lite förkykd) tänkte vi gå ut på gården en liten stund så att vi får lite frisk luft. Nu när det är dags att gå ut är solen borta och det känns en aning trist men ut en stund behöver vi iallafall för att få lite luft.


I eftermiddag står det jobb på schemat vilket det även gör på söndag så det är bara att gilla läget nu när jobbhelgen infaller.


Som sagt så blev det ingen zumba igår men jag drog iväg till gymmet och körde 15 minuter crosstrainer, 10 minuter cyklning, 10 minuter rodd och 15 minuter cirkelträning så att jag fick köra igenom kroppen iallafall. Det kändes bra att man fick bli lite svettig iallafall trots att jag sett framemot zumban, men jag hoppas kunna få till den någon gång nästa vecka.


Dagens frukost blev 2 st lingongrova, den ena med philadelphiaost, gurka & tomat och den andra med leverpastej, gurka & tomat. Givetvis kaffe till detta.

Jag bjuder även idag på lite bilder, denna gång frukost. Imorse skar jag upp lite gurka och tomat och la på ett fat och det ser ganska härligt ut istället för att lägga fram hela gurkan och skära med osthyvel vilket annars förekommer väldigt ofta här hemma. 

     


Nu ska vi göra oss klara så vi kommer ut i friska luften en sväng innan lunchen som idag blir rester, pannkaka till barnen och fisk till mig. Då jag inte har någon färdig mat till jobbet tar jag nog med mig två ägg och lite skinka så att jag kan steka ihop en omelett till middag. 

Ha en bra fredag på er!

//Therese

Av T - 13 mars 2014 19:56

Ibland så kommer saker ivägen, eller jag vill inte säga ivägen för det låter illa men ibland inträffar saker som gör att man måste ändra sina planer eller önskemål och just ikväll är en sådan kväll. Det blev alltså ingen zumba för mig idag men jag tänker inte skippa träningen för det utan när jag gjort det som behövs göras här hemma byter jag om och drar ner till gymmet och kör igenom kroppen så att det blir någon sorts träning iallafall även om jag hemskt gärna hade velat köra zumba idag.

Tyvärr har det inte heller blivit så många steg idag eftersom vi varit inne hela dagen pga febrigt barn men jag hoppas att gymmandet ska ersätta lite steg idag.


Innan jag gör klart här hemma är jag bussig och bjuder på bilder från middagen idag.

Fisk i ugn med dillsås och grönsaker.

      


Efter detta inlägg blir det nog inget mer bloggande för idag eftersom jag kommer nog vara trött efter gymmet och ska då duscha och grejer.

//Therese


Av T - 13 mars 2014 13:00

   

Skinkomelett med kryddor och lite parmesanost samt sallad.

Av T - 13 mars 2014 10:21

Nu känner jag en stor besvikelse. Jag har lagt ner tid på att röra mig mycket mer än vad jag gjort tidigare i livet. Jag ser till att jag varje dag ligger över 10 000 steg (med undantag den fredag jag var kanonförkyld för ca 2 veckor sedan) även de dagar jag tränar så ser jag till att ligga över 10 000, vilket innebär att jag faktiskt promenerar i stort sett varje dag. Jag har sedan torsdag förra veckan gymmat, fredag, lördag och måndag samt varit på ett zumba pass på tisdag. Jag vet att maten inte sitter på sin plats men jag har inte misskött mig mer än vanligt (dock vet jag att det är fel matintag) och jag har rört mig betydligt mycket mer än jag brukar. Nu till veckans siffror så förstår ni min besvikelse.


Startvikt:113kg

Förra veckans vikt 109,9 kg

Denna veckans vikt 109,9 kg alltså inte ett gram ner!!


Jag måste kanske verkligen börja skriva ner min mat igen, testa att minska lite på kolhydraterna kanske.

Förvirrad, hopplöst,besviken, arg, är några känslor jag känner just nu men än ska jag inte ge upp, eller??


Jag hoppas att det finns möjlighet att komma iväg på zumba ikväll men det är inget som är garanterat ännu utan det får vi se hur kvällen ser ut då vi har en sjuk gosse här hemma idag.


Redovisning av dagens matplaner kanske också är på sin plats:

Frukost: Två lingongrova med ost, smör och gurka till det kaffe.

Lunch: Barnen önskar pannkakor så det får bli skinkomelett till mig med grönsaker.

Middag: Torsk i ugn med dill sås och grönsaker, där jag tänker utesluta potatisen.


Nu ska jag klä på mig lite och gå ut på balkongen en stund och fånga upp lite sol då vi inte kan gå ut pga min lilla sjukling. 


Hoppas att er torsdag startade bättre än min...

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards