Alla inlägg under juni 2013

Av T - 4 juni 2013 13:13

Kycklingfilé tillagad i ugnen med stekt potatis, broccoli och lite keso.

Av T - 4 juni 2013 09:01

God morgon alla. Då var det dags för mig att inta min frukost och tänkte då dela med mig av vad jag äter idag.
Hoppas att ni som läser ätit en god frukost.

Av T - 3 juni 2013 23:13

Jag lovade med att komma med ett senare inlägg vilket jag inte gjort.
Dagen har rullat på med tvätt, damsugning, matlagning mm.
På kvällen har jag varit och shoppat loss på ett ljusparty så kul.
Tyvärr inte lika kul nu då jag har en lång natt framför mig med en förkyld liten kille. Hoppas på några timmar sömn iallafall.
Sov gott på er!
//Therese

Av T - 3 juni 2013 08:00

Måndagmorgon och det innebär vägning igen så till dagens siffror:


Förra veckans vikt : 107,7 kg

Dagens vikt: 106,3 kg (Alltså -1,4 kg denna vecka)

Total viktminskning sedan start: -6,7 kg 


Känns otroligt bra och det är otroligt peppande. Återkommer senare idag kring ett längre inlägg.


//Therese


Av T - 2 juni 2013 21:04

Dagen har varit hyffsad förutom att vi har en 4 åring som har hamnat i något som verkar vara en ordentlig testperiod. Jag går inte in på det mer eftersom jag gärna håller det utanför men detta har påverkat mig idag på det viset att jag känner mig helt matt och det har inte blivit av med någon xbox träning som jag imorse hade bestämt mig för och nu tycker jag att klockan börjar bli lite mycket medtanke på att vi faktiskt har grannar som kanske störs av att någon springer på golvet vid denna tidpunkt. Tyvärr känner jag en viss ömhet/smärta i foten jag bröt för ca ett år sedan. Jag har hört att det kan ta lång tid innan foten är helt återställd, om den nu någonsin blir det och det blir nog inte bättre med tanke på den belsastning foten får ta. (tänker på alla kilon).


Imorgon är det måndag och dags för vägning igen. Jag hoppas verkligen att det har gått åt rätt håll annars skulle jag bli så besviken då faktiskt min känsla har varit så otroligt bra kring detta idag. 


Nu ska jag gå och ta reda på lite tvätt så det är klart för idag. Imorgon är det måndag, ny vecka, nya möjligheter.

//Therese

Av T - 2 juni 2013 14:20

Idag blev det torsk i gräslökssås med potatis och broccoli. Riktigt gott var det.

Av T - 2 juni 2013 09:42

Just nu känns det verkligen som att det är påväg åt rätt håll. Det känns som att jag kommer att klara detta och jag tror på mig själv, iallafall idag. Jag börjar märka på en del kläder att de inte sitter lika slimmat längre och jag kan faktiskt märka skillnad i midjan. Dock har jag en otroligt lång väg kvar men -5,3 kg är en bit påväg (måndag imorgon så det kanske är några hg till). Det är härligt att ha en dag där man känner att det kommer att fungera för man känner sig så mycket piggare och gladare när man verkligen tror på sig själv.


Ikväll tänkte jag ta mig ett träningspass farmför xboxen för vädret ser inte jättelovande ut för en cykeltur så jag spar den tills regnet inte hänger i luften. Nu har ju även träningsvärken i armarna från förra gångens träning släppt så jag hoppas att det ger något iallafall. 


Annars vet jag inte riktigt vad denna dagen har att bjuda på. Frukosten är intagen som idag blev 2 st lingon grova med lite kaviar, 2 ägg och kaffe. Till lunch ska jag göra någon form av fisk i ugn och middagen är ännu öppen. Jag får se vad som finns och vad jag lyckas få ihop.


Ha en trevlig söndag på er!

//Therese

Av T - 1 juni 2013 22:02

Idag har hela dagen tillbringats på jobbet så därför har jag inte uppdaterat något under dagen. Eftersom jag jobbar långa skift har jag inte så mycket att skriva idag heller då tankarna har gått till jobb hela dagen, men jag delar då med mig av vad jag har ätit under dagen istället. Dock enformig mat men lätt att ta med till jobbet.


Frukost: 

1,5 dl mellanfil

½ äpple

½ banan

1 dl cornflakes

1 skiva rostat bröd med lite smör och en skiva skinka.


Kaffe och äpple som förmiddags mellis.


Lunch:

125 g lax tillagad i micron

Broccoli ca 1/4 dels tallrik

1 dl keso mini

1 msk lätt creme fraiche tomat & basilika


Eftermiddags mellis blev kaffe då jag inte kände mig särskilt hungrig.


Middag:

1 st kycklingfilé

Broccoli ca 1/4 dels tallrik

1 dl keso mini

1 msk Lätt creme fraiche tomat & basilika


Kvällis:

En banan


Så ser dagens intag ut. Imorgon är det söndag och sista dagen på den här veckan. Jag har sett någonstans att det ska bli dåligt väder imorgon men jag hoppas att dom vädernissarna har fel så att man kan vara ute.

Nä nu ska jag slappa lite i soffan och varva ner efter en hel dags jobb så uppdaterar jag igen imorgon.

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards