Alla inlägg den 16 juni 2013

Av T - 16 juni 2013 20:37

Denna helgen har bara rusat förbi i en väldig fart. Hela dagen igår tillbringade jag på jobbet så då gick ju den dagen. 

Idag har största grabben varit på kalas hos en kompis, sedan var vi ute en stund på eftermiddagen och plötsligt var det dags att gå in och fixa middagen.


Nu när helgen går mot sitt slut innebär det att det är måndag imorgon och dags för vägning. Jag har ju somsagt vägt mig extremt mycket denna vecka just för att se om det händer något medtanke på mitt snedsteg förra helgen så jag hoppas verkligen att det är samma siffror som häromdagen om inte till och med lite bättre siffror.

Jag kommer att acceptera om det inte är jätte höga minus siffror eftersom denna vecka har kroppen fått jobba på att ta bort förra veckans plus kg vilket gjort att det kanske inte är starka siffror men något hg är alltid bra. Alla minus är bra minus ;)


Idag har jag även motionerat på mitt nya promenadband, 30 minuters promenad i en hastighet på 4,3 km/h. Dock är jag fortfarande otroligt besviken på kaloriräknaren på den displayen, för på den tiden ska jag bara förbränt 40 kalorier. Att gå på promenadbandet i 30 minuter gör mig betydligt svettigare än på en promenad ute, jag blir också tröttare i benen av att gå på bandet än ute i naturen så därför tycker jag inte att det stämmer riktigt. Någon annan som har koll på hur man förbränner på ett promenadband eller har liknande erfarenheter? 

Detta är lite av ett problem för mig då det känns som att jag hakar upp mig på siffrorna å displayen men jag måste försöka släppa det och inse att det faktiskt ger något eftersom jag känner det i kroppen och jag blir svettig.


Lite längre fram är det meningen att jag ska utöka tiden, kanske köra lite intervall program men jag börjar såhär för att inte tröttna och inte få för ont i hälen för då blir det bara att jag lägger av helt.


Tänkte också dela med mig av dagens maträtter:

Frukost: Två kokta ägg, 2st lingongrova skivor (utan smör) samt en kopp kaffe.

Lunch: Chili con carne med ris, gurka och några majschips

Mellis: En kopp kaffe

Middag: Tonfiskpasta med broccoli.

Totalt ca 1350 kalorier.


Hoppas att ni haft en bra helg och nu har en härlig vecka framför er.

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards