Alla inlägg den 4 juni 2013

Av T - 4 juni 2013 21:31

Nu är det så att jag börjar närma mig min första utmaning eller vad man ska kalla det. Jag är nämligen bjuden på studentfest. Jag vill inte vara den som står och ifrågasätter minsta lilla innehåll i det som bjuds och jag vill heller inte lägga ett salladsblad på tallriken och sen säga att det är bra. Jag har nu försökt ställa in mig på att tänka tallriksmodellen och inte för mycket sås (om det nu bjuds på det). Jag har också bestämt mig för att jag ska dricka vatten till maten och inte alkohol. Jag hoppas att mitt förberedande tänk kommer att hålla, skulle det inte fungera kalorimässigt, alltså om jag skulle få i mig mer än vad jag kanske tror medtanke på att jag inte har koll på alla ingredienser så tar jag det. Jag vet ju också att efter denna studentfest kommer jag att återgå till att sköta mina vanor som vanligt, men jag ska göra mitt bästa för att ha tänket med mig. Det är sådana saker man kommer att stöta på i livet och då måste man kunna hantera det och lära sig äta med måtta.


Just nu sitter jag framför tvn och kollar på Biggest Loser, det är inte alls mång avsnitt kvar så jag kommer att sakna det lite på måndagar och tisdagar, men det kanske börjar något annat man kan bänka sig framför :)

Det som är så kul i detta program är att man verkligen ser förändringen dom har gjort och det peppar en annan lite att själv faktiskt klara av det. Nu går ju dom ner otroligt mycket på kort tid just för att dom har fått den möjligheten via programmet, men man blir ändå lite sporrad av att det faktiskt går att förändra sig.


Nu är snart reklamen slut så dags att rikta uppmärksamheten mot tvn. 


//Therese

Av T - 4 juni 2013 13:13

Kycklingfilé tillagad i ugnen med stekt potatis, broccoli och lite keso.

Av T - 4 juni 2013 09:01

God morgon alla. Då var det dags för mig att inta min frukost och tänkte då dela med mig av vad jag äter idag.
Hoppas att ni som läser ätit en god frukost.

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards