Alla inlägg den 14 juni 2013

Av T - 14 juni 2013 23:49

Då har jag tagit mig en 23 minuters promenad på bandet. Det kändes lite obehagligt men det är väl en vanesak. Lite besviken blev jag på kalorimätaren, jag undrar om den stämmer egentligen. Det som också blev en besvikelse var att den ser mycket smidigare ut att förvara än vad den egentligen är, men nu har jag den hemma och motioneras ska det göras.
Dags att göra kväller då jobb väntar imorgon.
God natt!
//Therese

Av T - 14 juni 2013 18:45

Frukosten har jag redan delat med er i föregående inlägg men jag tänkte även dela med er vad jag har ätit under resten av dagen.


Mellis: En kopp kaffe

Lunch: 5 tunna skivor kassler med en sallad gjord på tomat, gurka och röd paprika.

Mellanmål: en banan

Middag: Fisk i dillsås med potatis och broccoli.

Oftast så dricker jag vatten till maten men det kan ibland hända att jag blir sugen på något annat och då brukar jag dricka bubbelvatten med smak. Det finns så många olika varianter men någon av en favorit har nog blivit Loka mango eller Ramlösa ananas.


Snart är kvällen här och minstingen ska snart lägga sig och då är det dags för mig att skruva ihop mitt efterlängtade promenadband. Lättare att hålla på med sådant när han lagt sig, sen är det bara att köra igång och ta sig en provpromenad ikväll =) Ska bli spännande och se om jag lyckas hålla mig kvar på bandet eller om jag åker av, men då är det iallafall inte så många som ser mig. Hahaha. Tur att det finns säkerhetsanorning. ;)


Ha en underbar fredagskväll alla!

//Therese

Av T - 14 juni 2013 09:18

Idag är det som sagt fredag men jag börjar känna mig en aning dagvild då jag bara jobbar varannan helg och är föräldraledig resterande tid så jag var tvungen att dubbelkolla att det faktiskt var fredag idag.


För en liten stund sedan intog jag dagens frukost som bestod av:

1,5 dl mellanfil, 100g nätmelon, 0.5 dl cornflakes, 2 st wasa frukost med en skiva ost på varje samt skivad gurka (inget smör) och en kopp kaffe. Denna frukost innehåller 321 kalorier.

Efter denna frukost och diverse morgonbestyr tog jag mig nu tid att sätta mig ner med datorn.


Vädret är inte så himla givande idag så det blir väl att sitta inne och vänta på att posten ska komma med mitt efterlängtade paket. Jag hoppas att dom kommer någon gång nu på förmiddagen för vi har saker som måste göras idag, bla handla lite mat. På det viset blir man ju låst när man får en tid mellan 8-16, men det är väl bara att vänta.

Jag skulle ju kunna ta tag i damsugaren medans jag väntar men det får bli när minstingen sovit sin förmiddagslur färdigt.


Nu ska jag passa på att ta lite mer kaffe när jag har den tiden att jag kan sitta ner och mysa med en kopp i handen.

Ha en bra fredag!

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards