Alla inlägg den 13 juni 2013

Av T - 13 juni 2013 13:34

Eftersom jag är så fruktansvärt sugen på mitt promenadband så skickade jag iväg ett mejl och frågade hur lång leveranstiden var och fick då ett kollinummer så jag kunde kolla upp vart paketet var. Det visar sig då att paketet ligger i grannkomunen för att det inte följer leveransvillkoren. Kontaktar då posten när jag känner mig skapligt upprörd eftersom jag har ju faktiskt betalat frakt för hemleverans så nu hoppas jag verkligen att dom levererar det imorgon någongång mellan 8-16, för det är ju inte så att jag kan ta ett paket på 31 kg 1,4 meter långt och 0,7 meter brett i min bil med två barn (4 år & 1år).

Jag hoppas verkligen att detta löser sig nu då jag en gång beställde en matta vilket inte heller levde upp till villkoren tydligen (inget någon av internetsidorna nämnt) och då lovade dom att fixa så att den kom hem men senare på eftermiddagen ringde posten upp och talade om att jag skulle få betala 200 kr till om jag ville ha hem den. Den gången slutade det med att jag åkte och hämtade den själv eftersom man kunde ju ta ur mattan och vika den så att den gick in i bilen, men denna gången blir det svårt att hämta den pga storleken på paketet.


Just nu känner jag mig lite upprörd då jag kunde haft mitt paket redan igår kväll!! 


//Therese

Av T - 13 juni 2013 09:37

Igår hade vi en underbar dag då vi var hos min farmor på hennes sommarställe. Solen sken hela dagen och barnen badade och plaskade i en plastpool och bara hade sådär underbart kul som barn tycker det är med vatten,

Jag var helt trött och slut när jag kom hem efter att ha tillbringat hela dagen utomhus och då menar jag verkligen hela dagen från ca kvart över nio på morgonen till halv sju på kvällen, lunch och middag åt vi också utomhus.


Idag är det tyvärr sämre väder så jag vet inte riktigt vad dagen har att erbjuda idag. 

Jag har heller inte kunnat låta bli att väga mig varje dag vilket jag egentligen inte borde som jag sagt tidigare. Snart är jag nere på förra veckans vikt och jag hoppas verkligen att jag kommer att vara där på måndag och gärna något minus så kan man radera denna veckans resultat i minnet och fortsätta blicka framåt.


Jag väntar också på mitt promenadband, jag känner ett sådant otroligt sug efter det just nu och när man verkligen vill ha något så är det väl då det tar tid att få det.


Ha en bra dag ni som läser!

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards