Alla inlägg den 11 juni 2013

Av T - 11 juni 2013 19:40

Solen har lyst och gett mig otroligt bra med extra energi nästan hela dagen. Tack vare detta underbara väder så har vi tillbringat den största delen utomhus och det har varit helt underbart.


Jag har insett att jag inte delat med mig av dagens matintag så nu tycker jag att det är dags för det:

Frukost: 1,5 dl mellanfil, 1 dl cornflakes, en bit melon, 2 st Wasa frukost med leverpastej, 1 skiva ost samt smörgåsgurka och kaffe.

Lunch: Mangokassler med ris och grönsaker.

Eftermiddagsmellis: Kaffe

Middag: Fläskfilégryta med klyftpotatis och grönsaker.

En dag med ca 1500 kcal.


Just nu blir det inte så mycket motion men hade tänkt att jag skulle ta mig en cykeltur till affären ikväll sen när man är ute med småbarn så är man inte alltid helt stillasittande.


Imorgon är det onsdag och jag hoppas på underbart väder så att vi kan tillbringa mycket tid utomhus. Efter cykelturen ikväll blir det att bänka mig framför finalen av Biggest loser för att se människor som verkligen inspirerar  mig!


Kram på er där ute.

//Therese

Av T - 11 juni 2013 08:29

Nu var det tisdag och jag kan inte låta bli att ställa mig på vågen titt som tätt, vilket egentligen är ren idioti eftersom jag bara blir deppig när det inte hänt något. Lika besviken blir jag varje gång och jag tror att det har gått fler dagar på veckan än vad det egentligen har så jag måste försöka ta och sluta med det.


Igår gjorde jag något jag tänkt på i månaders tid, jag beställde mig ett promenadband. Varje gång dom har haft julkampanjer och liknade så har jag känt att ett sådant vill jag ha men jag har inte tagit mig i kragen tidigare och köpt ett men igår efter att jag sett näst sista avsnittet av Biggest Loser gjorde jag det. Jag beställde ett Attract promenadband. Extra bra var det för att dom firar 10 år och hade därför halvapriset på det vilket det gjorde det lättare att köpa eftersom dom faktiskt kostar en del. Jag har ju tidigare funderat på en motionscykel men insett att jag inte kommer att ha plats för en sådan men detta bandet kan man fälla ihop när man använt det så att det inte tar så mycket plats. Nu kommer jag att kunna promenera varje dag oavsett väder men även om jag är ensam hemma med barnen när dom lagt sig så har jag möjlighet att motionera. 


Jag ska fixa detta!


//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards