Alla inlägg den 10 juni 2013

Av T - 10 juni 2013 09:38

Jag blir så fruktansvärt arg på mig själv när jag tappar kontrollen. Nu är det måndag, ny vecka och nya tag, jag ska ge mig fan på att klara det. Tyvärr är jag ju sån att jag kommer att älta detta för mig själv för att jag blir så grymt arg och besviken på mig själv. Jag som verkligen vill klara av detta! Jag tror nog att det är bäst för mig själv att inte ha en tillåtande dag. Visst kan jag ha en tillåtande dag när det gäller kanske en glass eller en bulle men jag ska inte köpa hem något till mig som heter chips, godis, läsk under en tid nu. Jag ska inte förbjuda mig det för resten av livet men jag behöver en tid nu när jag hoppar över det. 


Det positiva i detta är att jag faktiskt denna gång arbetar detta i huvudet och hoppar på banan igen på en gång, hade det varit förr så hade jag gett upp nu. "Jag har ju redan börjat äta dåligt igen så jag kan lika gärna fortsätta"  hade varit en normal tanke för mig förut men nu går tankarna "Okej jag tappade fokus men nu börjar jag om och försöker hitta tillbaka till den fokusen och motivationen jag hade när jag startade, för jag ska klara det" 

Ett steg påväg.


Dagens matintag kommer se ut såhär (frukost redan intagen)

Frukost: 1,5 dl mellanfil, några bitar vattenmelon, 1 dl cornflakes, 1 skiva wasa fullkorns bröd med en skiva 26% ost och kaffe.

Lunch: Kålpudding med potatis, lingonsylt, broccoli och en klick lättcremefraiche.

Middag: Makaronipudding med skinka, fetaost och grönsaker.


Totalt ca 1350 kcal, kan hända att jag intar lite kaffe och en frukt kanske. Beror lite på hur jag känner mig då jag brukar känna mig mätt över hela dagen när jag äter regelbunden mat.


Nu är det snart dags att klä på mig lite så vi hörs senare! Ha en bra dag alla därute.

//Therese

Av T - 10 juni 2013 07:35

Siffrorna ser hemska ut denna vecka, alltså ett stort plus på vågen. Nu är det dags att ta nya tag och verkligen hitta tillbaka där jag var när ja startade detta . Jag hoppas verkligen att det kommer att fungera. Jag ska försöka tro på mig själv. 

Just nu känner jag att jag inte har så mycket att dela så jag återkommer.


//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards