Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av T - 7 augusti 2013 19:11

....och vad är "normalt"???

Jag läser inlägg om trots, jag har beställt böcker om trots men jag vet inte om något hjälper mig just nu!

Är detta bara trots? Är jag ensam?

Jag är en skitdålig mamma!!

Jag orkar snart inte längre utan jag säger upp mig som mamma, eller kanske man inte kan det??

En viktig sak jag faktiskt ännu har klarat denna dagen - jag har INTE tagit till maten som tröst!

Heja mig!


//Therese

Av T - 7 augusti 2013 09:50

Barn kan verkligen suga musten ur en, speciellt när barnet är i en stor utvecklingsfas. Det måste vara en jobbig tid för dom själva men det tar även kål på en annan. Efter morgonens prövning är jag helt färdig och det känns otroligt långt till kvällen. Jag håller tummarna på att det blir en bra dag ändå!!


Till frukost åt jag idag två st lingongrova med en skiva ost på vardera, isbergsallad och gul paprika och till detta drack jag en kopp kaffe. Det är faktiskt otroligt gott med sallad på mackan för det blir lite saftigare då jag helst undviker smöret och man spar några kalorier också.

Till lunch tänkte jag göra kycklingtortilla med grönsaker och en vitlökssås på turkisk yoghurt, vitlök och lite kryddor.

Sedan är det ju också dags för middag och då blir det köttfärssås med makaroner och grönsaker.

Ett total intag på ca 1200 kalorier så det kommer nog att bli något mellisintag också för att inte understiga 1300 kalorier.


Hoppas att ni har en bra dag så ska jag nu försöka njuta av lite mer kaffe medans det är en lugn stund i hemmet!

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards