Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av T - 25 augusti 2013 08:11

Just nu mår jag fruktansvärt dåligt. Jag fick ett samtal igår som på bara någon sekund förändrade mitt liv. En förändring som inte är åt det positiva hållet. På någon sekund förlorade jag min bästa vän, en vän som varit en del av mig och mitt liv sedan 19 år tillbaka. Det gör så ont i mig att jag bara vill gråta (vilket var den direkta reaktionen igår) men idag känns det tomt på tårar och det gör bara ont på insidan - fruktansvärt ont.


För 12 år sedan hade vi en onykter engångs grej (vi båda var singlar)men det var inte så mycket mer med det men som jag själv (då jag berättade för min sambo för flera år sedan)så ville han berätta detta för sin flickvän (en ganska ny relation 1 år tillbaka) och hon tog det inte som förväntat. Hon tvingar då honom att inte ha någon som helst kontakt med mig till hon har smält det (frågan är om hon någonsin gör det) Jag vet egentligen inte vad hon har hotat med men i samma samtal fick jag veta att hon väntar hans barn. 


Hela denna situationen gör så fruktansvärt ont då jag har förlorat en vän som alltid stått där vid min sida. När jag berättade för min sambo för flera år sedan sa jag även att min vän kommer att finnas i vårat liv och du måste acceptera det då jag inte tänker välja, men vi hade heller inga barn påväg när jag berättade.


Visst kan jag köpa att det kan kännas konstigt för vissa att ens sambos bästa vän är av samma kön men ge det en chans. Om hans sambo i fråga är orolig för något annat så får hon ju stoppa upp det någonstans för det som hände för 12 år sedan var en engångs grej i onyktert tillstånd. Hade vi velat bygga vidare på det så hade vi gjort det eftersom ingen av oss hade någon annan och det tog hela två år efter denna händelse innan jag träffade min sambo.


Jag känner mig ledsen, besviken, arg och tom. Jag känner att jag vill stoppa munnen full med allt möjligt men jag tänker inte göra det. Jag ska vända denna ilska och besvikelse till energi på att fixa min viktnedgång. Tyvärr så kommer denna veckan inte se bra ut då det varit en hel del onyttigheter i helgen, men jag tar igen det i veckan som kommer.


//T

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards