Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av T - 1 augusti 2013 12:06

Precis som rubriken säger så snurrar den ena tanken efter den andra i huvudet, hur ska jag klara detta, hur undviker jag att göra så stor sak av det, bara gör det sluta tänk på det, vad ska jag har för plan, delmål, snälla sluta tänk så mycket bara gör osv osv. 


Jag vill ha det som en vardag i mitt liv och jag vill sluta tänka på det men jag kan inte styra tankarna åt andra håll utan dom bara finns där och trycker sig på fast jag inte ens vill. 

Så hur gör jag?


Jo det jag har kommit fram till hittills är att jag ska ha väldigt små delmål och vid dessa delmål ska jag belöna mig. Då kanske ni funderar på hur små delmål jag tänkt mig och hur jag ska komma på belöning för dessa men då har jag gjort det enkelt för mig.

Vid varje 1,5 kg jag går ner ska jag hyra film. Jag har upptäckt att jag tycker det är lite mysigt att hyra film så därför ser jag det som en bra belöning, något att se framemot. 


Jag har också bestämt mig nu igen från att en tid undvika allt som heter fikabröd, glass, godis, chips, läsk osv just för att rensa kroppen lite igen så att jag i framtiden kan känna mig nöjd med EN bulle och inte två eller tre.


Så långt har jag kommit i mitt ofrivilliga tänkande och tyvärr kommer det nog att fortsätta och mala men som sagt till slut blir det en vardag (vilket det blev en period) men man måste alltid vara på sin vakt, iallafall jag, för att inte tappa kontrollen - en kontroll jag måste ha resten av mitt liv då jag annars kommer att gå upp igen.


Dags att göra klar lunchen som idag blir färskpotatis, grillkorv och grönsaker.

//Therese

Av T - 1 augusti 2013 09:16

Idag lyxade jag till det och bakade grahamsbullar till frukost efter ett recept jag hittat här men jag använde mig av

1 dl vetemjöl och 4 dl grahamsmjöl sedan hade jag idag i riven morot och ett rivet äpple.

En bulle består av 204 kalorier som jag idag hade lite smör och ost på med en kopp kaffe till.

Jag vet bara hur många kalorier det jag bakade innehåller men det ändras lite beroende på vad man använder sig av för mjölsort samt om man har något i som frön, morot, äpple mm

 



Nu dags att ta en kopp kaffe till!

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards