Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av T - 8 augusti 2013 22:02

Idag har dagen varit mysig trots dåligt väder. Det har blivit lite leragubbar gjorda idag, något pussel har blivit lagt, en sockerkaka har bakats och det har även blivit filmmys tillsammans idag just pga vädret. Alltså en mycket lugnar dag den föregående dag vilket har varit helt underbart. Det ger mig positiv energi och med positiv energi känner jag mig mer peppad att fixa detta med viktminskningen.


Jag hoppas att det visar någon förändring på vågen på måndag och bara det är minsta lilla minus så blir jag glad då det gått lite segt den senaste tiden. Jag känner mig väldigt inriktad på planen och jag är väldigt motiverad till att följa den men som sagt denna känsla kanske just infinner sig för att jag fått extra energi idag. Jag tänker just därför ikväll bara njuta av min fokuserande känsla jag har och försöka fästa denna tanke då de dagar jag tycker det är tungt försöka plocka fram just denna kvälls känsla!


Hoppas ni haft en bra dag, jag är iallafall otroligt nöjd med min dag!

Kramar //T

Av T - 8 augusti 2013 09:32

Jag hoppas att dagen idag blir bättre än den var igår och då tänker jag familjemässigt eller vad jag ska säga och inte matmässigt för det tyckte jag att det gick bra igår.


Frukosten är nu intagen och just nu sitter jag och sippar på kaffet medans sommarlov visas på tv (inte mitt val ;)) Vädret är inte jätte lovande så jag tänkte att vi skulle baka lite idag just för att sysselsätta oss. Tanken var att vi skulle baka bullar och jag trodde att jag handlat allt men det visade sig att mjölken fattades så då får vi slänga ihop en mjölkfri sockerkaka bara för att göra något tillsammans så får vi ordna mjölk så kan vi baka bullarna imorgon då jag hörde att det också skulle bli dåligt väder.


Dagens frukost blev idag wasa frukost knäcke med ost samt kaffe. Till lunch tänkte jag bara göra korv med bröd då korvbrödet snart tar slut och till middag tänkte jag göra bangkok kyckling. Denna kycklingrätt tycker jag är otroligt god, dock innehöll orginalreceptet alldeles för mycket kalorier så jag gjorde om det lite så att det blev okej.


Nä nu är det dags att bädda sängarna och klä på sig lite så att vi kan sätta igång med bakandet efter sommarlov.

Ha en bra torsdag på er!

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards