Direktlänk till inlägg 31 augusti 2013

Tanken var att vara anonym..

Av T - 31 augusti 2013 22:42

När jag startade den här bloggen ville jag vara så anonym som möjligt bara för att jag ska kunna skriva av mig saker och ting utan att folk ska behöva lägga sig i. Jag delade med mig av min blogg till några få nära och kära som jag litade på och idag hände något jag inte var beredd på - jag fick en fråga på en affär idag om hur det gick och om jag fortfarande "hängde" kvar samt så blev min blogg nämnd. Detta kom som en chock för mig men jag spelade med och pratade på och plötsligt så kände jag mig iakttagen och dömd medtanke på det jag hade handlat idag.

Jag började genast förklara varför jag hade handlat chips, mer som ett försvar och det var exakt det jag ville slippa.


Eftersom jag bor i en liten stad så kommer jag nu känna mig uttittad och granskad varje gång jag handlar och det vill jag inte för jag tänker inte sluta äta chips eller förbjuda mig choklad ibland utan jag ska lära mig äta med rätt mängd, men på ett sådant ställe som jag bor på så blir det lätt spekulationer och egna sanningar, tyvärr kommer detta hänga över mig nu och det kommer att bli jobbigt att handla. 


Jag försöker verkligen hålla min familj utanför bloggen men ibland påverkar familjelivet så otroligt mycket ens matsituation då går det hand i hand och jag har då delat med mig av dessa tankar här och genast kan det börja spekuleras. Visst så kan man kanske räkna med detta när man har en blogg men det är ju inte så att jag har skrikit ut att det är detta jag sysslar med och de personer jag gett bloggadressen till vet också att det är få som fått den just för att jag vill vara lite anonym..


Lite blandad olustig känsla - ska jag fortsätta med detta eller ska jag inte, ska jag lösenordsskydda eller inte men vad hjälper det att lösenordsskydda då uppenbarligen någon i min omgivning gått ut med min bloggadress.


Räcker det inte med tankar för mig nu!?


Jag tänker snart gå och lägga mig för att med ett leende på läpparna möta morgondagens oväntade utmaningar!

//Therese

 
 
N

N

31 augusti 2013 23:28

Fy vad jobbigt! Jag vet inte hur du ska göra, lösenordsskyddar du så kanske vissa vidarebefodrar det du skriver ändå, eller delar lösenordet vidare, men man kan ju hoppas att det inte blir så kanske...
Kram!

http://attblimindre.wordpress.com

T

31 augusti 2013 23:32

Ja det är ju just det - ett lösenord kan ju också delas vidare.. Jag kommer nog fram till något bra i slutändan ;)
Kram

 
Viktsextiosju

Viktsextiosju

1 september 2013 15:58

Skit i dem! Dina val är dina val och folk som lägger sig i har inte så intressant liv själva. Gå rakryggad genom din viktminskning och vill du äta chips en dag så gör det! Du kanske ska börja bolstavligen rota i deras korg/vagn och ifrågasätta - borde få tyst på dem ;) Keep your head high and fuck others säger jag bara! Heja dig!!!"

http://www.viktsextiosju.webblogg.se

T

1 september 2013 16:12

Vilken härlig inställning!! Jag sak tänka på dessa orden nästa gång jag handlar. Du fick mig genast att le! =) TACK!

 
madde

madde

1 september 2013 18:22

Håller helt och hållet med viktsextiosju =)
Kunde inte säga det bättre själv =)
Kram!

http://madderavald.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards