Direktlänk till inlägg 29 augusti 2013

Vilken jävla bergochdalbana!!

Av T - 29 augusti 2013 19:01

Fy fan vad det går uppochner för mina känslor och min kontroll. På morgonen kan jag känna mig hur stark och motiverad som helst för att senare på eftermiddagen känna helt tvärtemot. Detta gör tyvärr att jag många gånger tappar kontrollen. Förmiddagen kan gå superbra för att jag sedan på eftermiddagen tar en portion för mycket eller som idag åt pizza igen....


Jag vet inte vad det är som gör att det blir så här, jag börjar ju fundera på om jag har fel signaler i hjärnan, finns det någon diagnos för detta så att man kan söka för det? Det har ju i vissa perioder gått hur bra som helst men nu är jag inne i någon varannan dag grej igen, vilket i sin tur resulterar i funderingar kring andra dieter (som igår) och det i sin tur leder ofta till att jag övertänker och blir förvirrad som slutar med överkonsumtion av något onyttigt.


Jag börjar allvarligt känna att jag borde söka för detta men vad finns det för hjälp att få? KBT, är det något som hjälper mot detta som tar över för det måste vara någon sjuk relation till mat - ett matmissbruk. Jag vill inte söka för att få hjälp att gå ner dessa kilona för det vet jag att jag kan bara dessa signaler i hjärnan håller sig på banan eller att jag är stark nog att vinna över dom vid tillfälle utan det är mitt tänkande jag skulle behöva få hjälp med.


Som sagt tog signalen över idag och maten blev inte så bra men just nu är jag fast besluten om att morgondagen ska bli bättre och jag ska brottas med signalerna och jag måste försöka besegra dom.


//Therese

 
 
madde

madde

29 augusti 2013 19:32

Jobbigt när det går upp och ner =(
Du kanske ska testa att gå till en dietist?! Så kanske dom kan hjälpa dig med maten, och kanske då få ordning på allt.
Troligen så kommer det också att gå bättre ju mer du bearbetar sorgen, det tar tid men du kommer snart igen. Och då försvinner plus kg snabbt. För du har ju motivationen där, men den vill inte riktigt komma fram just nu..
Det kommer bli bra ska du se =)) Massa pepp och energi till dig!!!

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

29 augusti 2013 20:52

Tack för all pepp, det behövs verkligen.
Jag har också funderat kring en dietist men jag tycker ju ändå att jag har koll på maten hur jag bör äta och hur jag inte bör äta men det är bara biten att följa det som är det krångliga.
Jag hoppas också någonstans att jag kommer få en extra skjuts nu när jag börjar jobba heltid igen och kan ta med mig normala portioner mat och så får jag hålla mig till det eftersom det då inte går att ta om en extra gång =)

 
N

N

29 augusti 2013 20:44

Jag känner igen mig så jäkla mycket ska du veta, jag har en kompis som läser till KBT-terapeut och han trodde inte att han kunde hjälpa mig eftersom KBT handlar om att förändra tankarna och jag redan tänkt i alla jäkla banor som det går att göra runt kost i så många år. Men kontakta VC och se vad de säger?
Kram!

http://attblimindre.wordpress.com

T

29 augusti 2013 20:54

Vad skönt att man inte är ensam i att ha det så, det känns på något konstigt vis lite lättare då. Okej då kanske inte KBT är ngt för mig heller man jag ska fundera lite och kanske kontakta VC, dom kanske har några bra svar. =)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards