Direktlänk till inlägg 14 juli 2013

Söndag eftermiddag

Av T - 14 juli 2013 16:47

Då sitter jag här och väntar på att kvällens middag blir färdig. För min del blir det kyckling, broccoli, keso lite tomat och gurka medans resten av famijen får fylld ugnskorv med potatis. 

Denna helgen har försvunnit i ett naffs då jag tillbringat 22 timmar på jobbet.

Jag tog tag i promenaden och promenerade på bandet i fredags - intervall 30 minuter och jag tillochmed ökade hastigheten på vissa ställen där jag kände att jag skulle klara av det.


Imorgon är det måndag och dags att väga sig igen men jag tror att det går väldigt långsamt nu, vilket det gjort ett bra tag, men jag tar det som det är. Just nu känner jag mig svullen som en boll då jag just nu är inne i "kvinnoveckan" samtidigt så känner jag att jag har ont i magmusklerna som träningsvärk men jag har ingen aning om vad jag faktiskt gjort för något, lite märkligt måste jag säga.


Nu är det dags att koll till maten så jag får avsluta detta alltiallo inlägg. =)


//Therese

 
 
madde

madde

14 juli 2013 19:44

måste höra vad det är du jobbar med ? =)
Låter som mig med vikten att det är lite segt nu, troligen för att det är sommar =)) hahha

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

14 juli 2013 21:11

Jag är omsorgsassistent på ett gruppboende, men jobbar för tillfället bara 20% då jag fortfarande är föräldraledig 80%. Mjukstart innan jag går upp på heltid i höst =)

Ja jag tror att sommaren påverkar mycket. Det är lite lättare att falla för en del frestelser som glass, cider mm och går man ut och äter, vilket man kanske gör lite oftare på sommaren, så tycker jag att det ibland kan vara svårt att göra rätt val då jag inte alltid vill äta sallad ute =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2013 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards