Alla inlägg den 11 april 2015

Av T - 11 april 2015 23:11

Nu ska jag försöka mig på ytterligare ett inlägg från mobilen och jag hoppas att det ska fungera utan att jag lyckas ta bort allt.

Jag har tidigare berättat att jag går hos en samtalsteraput och det är med inriktning KBT, det innebär att jag från varje tillfälle får någon sorts hemuppgift som ska i slutändan hjälpa mig t ex den första uppgiften var att föra en bra/dåligt dagbok.
Igår fick jag tre olika uppgifter men en var att skriva ner minst tre saker varje dag jag är bra på/saker som gör att just jag är bra. Nu sitter jag här och mitt papper är tomt (liksom igår)
Jag kan inte skriva ner saker för jag vet inte vad jag är bra på, jag tvivlar alltid t ex : Jag är omtänksam, men det stämmer ju inte för jag bryr mig ju inte om det eller det... Jag är snäll, eller nej det är jag ju inte för man är inte snäll om man säger det och det...
Sådär bollas mina tankar fram och tillbaka och det slutar alltid med att det negativa vinner så hur ska jag kunna göra denna uppgiften?

När jag ser på det såhär blir jag alldeles gråtfärdig och jag inser någonstans att jag kanske gjort såhär mot mig själv i alldeles för många år så jag tror inte på mig själv alls.
Problemet jag har sitter djupare än jag trodde...

Hur ska jag då mitt i allt lyckas förändra min kropp och mitt sätt att leva när jag ändå aldrig tycker att jag gör något bra??

Denna helgen har inte varit någon bra intags helg (om vi ska kalla det så) och det tror jag tyvärr kommer att visa sig på vågen men jag måste försöka kämpa vidare fast det känns svårt, dock kanske jag under min resa kan få hjälp med mina tankar och det kanske även hjälper till automatiskt i mitt sätt att ändra hur jag lever idag då jag faktiskt gör dessa upptäckter jag gjort idag pga hemuppgiften från terapin igår.

Många tankar som snurrar på men jag hoppas på att få några timmars sömn på min journatt på jobbet.

//Therese

Av T - 11 april 2015 08:15

Då var det lördag igen och idag står det jobb på schemat hela dagen ända tills imorgon. Jag har haft otroligt ont i höger armen efter bodypump passet så jag har vilat mig från träning både torsdag och fredag dock har jag hunnit med lite vardagsmotion i form av promenad och jag hoppas på att kunna köra ett träningspass imorgon.


Det som är svårt det är att få träningen att fungera tillsammans med maten och jag har väl alltid haft lite av det bekymmret att efter ett tag kommer det någon svacka vilket det känns som jag är inne i nu. 

Igår blev det fredagsmys även för mig då jag var så sugen på chips som jag inte ätit på länge och tyvärr åt jag väl mer än jag borde fast det egentligen inte var så där gott som jag hade hoppats på så nästa helg blir det att skippa det för min del.


Jag tror inte att vågen visar så bra siffror på måndag för det känns inte som att det varit någon bra vecka förutom träningen men det återstår och se och så får jag försöka kämpa mig igenom detta och jobba på för att klara av att sköta maten.


Nu blir det frukost innan arbetet.

Ha en bra lördag!

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards