Alla inlägg den 7 april 2015

Av T - 7 april 2015 11:46

Just idag känns det som att livet flyter på och solen skiner helt underbart! Jag har nyss kört ett träningspass med min  PT och det känns bra samtidigt som det är väldigt speciellt då man inte hinner med så mycket eftersom man får lära sig grunderna. Idag körde vi uppvärming med en pinne för att värma upp axellederna, sedan gick vi över till en maskin som tränade ryggmuskler (vilket jag redan glömt namnet på) och det är inte helt lätt. Det är mycket att hålla reda på samtidigt som jag inte vill göra fel. Sänka axlar, dra in och spänna magen, knipa av "kisstrålen" samtidigt som man ska dra den där stången med vikter på, som sagt inte helt lätt.. Sedan körde vi planka på knä och en vända sidoplanka (vilket jag är värdelös på så det är något att träna på. Efter PT passet gick jag 15 minuter på gåbandet innan jag begav mig hemåt. Ikväll är det zumba och jag hoppas att jag får möjligheten att komma iväg på det passet då det var längesen nu och jag saknar det lite.


Igår var vi hem till ett par vänner och drack lite kaffe medans barnen lekte så det var svårt att få till någon promenad men det löste jag genom att ta med min äldsta (han på cykel) på en kvällspromenad. Vi var nog ute iallafall 50 minuter och det var riktigt skönt ute.

 


Nu har jag inte tid att sitta här vid datorn mer men jag hoppas att ni där ute har en lika bra dag som jag idag!

//T

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards