Alla inlägg den 6 april 2015

Av T - 6 april 2015 08:54

Idag känner jag i varenda muskel att jag har tränat i helgen. Blev att jag även drog iväg på ett cirkelpass på 30 minuter igår kväll och det passet var otroligt jobbigt, tror att jag var lite mör efter gymandet fredag och lördag samtidigt som gårdagens pass tränade andra muskler. Idag blir det vila från träningen och bara gå en vardaglig promenad som vardagsmotion.

 

Idag är det annandag påsk och röd dag på en måndag men jag kör måndag som vanligt och denna måndag var det dags för lite mer siffror, alltså kroppsmått.


"MOTIVATION

is what gets you started

HABIT
is what keeps

you going"

 

Så till dagens siffror:

Startvikt: 115,6 kg

Förra veckans vikt: 111.1 kg

Dagens vikt: 111 kg

(-0,1 kg inte mycket men minus trots påsk)

 

Sen är det ungefär en månad sedan jag mätte olika delar på kroppen och jag hade en tanke om att den första måndagen varje månad ska jag mäta mig och det har jag gjort idag så till dagens siffror:

 

                        Förra gångens mått        Dagens mått           Skillnad

Midja                        118 cm                        114 cm                   -4 cm

Lår                            78 cm                          77 cm                   - 1 cm

Arm                           40 cm                          40 cm                   +/- 0

Vad                            43 cm                          43 cm                   +/-0

 

Jag tycker det är svårt att mäta och är lite osäker på om mätningen stämmer men jag hoppas på att det är rätt iallafall.

 

Förövrigt gäller det att återgå helt till ordentlig planering kring mat och träning igen nu efter påsken, visserligen har jag haft det i bakhuvudet under påsk men jag har som sagt inte varit jättenoga vilket syns på vågen men jag är glad för de lilla minuset jag fick.

 

Hoppas att ni andra har haft det bra i påsk och att ni nu får en bra start på veckan ni har framför er.

//Therese       




Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards