Alla inlägg den 9 april 2015

Av T - 9 april 2015 10:03

Det är redan torsdag och jag har inte riktigt haft möjlighet och ork att sitta ner för att skriva ett inlägg och jag har varit väldigt dålig på att ta matbilder så jag får be om ursäkt för det om ni saknar det.


Träningen denna vecka har hittills varit på topp. I tisdags körde jag tre olika pass, ett PT-pass sedan på kvällen vart det cxworks, ett 30 minuters program där arbetsverktyget är kroppen men man använder också gummiband och viktplattor, (googla gärna om du är mer nyfiken på vad det är) och efter det körde jag 55 minuter zumba. Igår var det dags för jobb hela dagen och jag vaknade med en otrolig huvudvärk och kände mig alldeles dåsig i skallen samtidigt som jag var öm i kroppen men jobba måste man och som tur var gick det över efter två koppar kaffe på jobbet så jag kunde jobba på som vanligt. Eftersom jag jobbade från morgon till kväll igår hade jag en timmes rast som jag kombinerade med en timmes friskvård så att jag hade möjlighet att promenera (10 min dit och tio hem) till gymmet för att köra ett bodypump pass. (ett litet kort klipp från youtube på bodypump)

Idag känns det i armar och i lår men det är det värt det. Jag hoppas också att detta kommer att hjälpa mig på vägen nu, samtidigt kanske jag inte ska förvänta mig mega siffror på vågen då jag just nu faktiskt samtidigt bygger muskler som jag kanske inte ens visste att jag hade.


När jag igår kväll kom hem skulle jag äta ett litet kvällis och hade hittat en kvarg i kyldisken som jag inte sett förr och den fångade min uppmärksamhet då jag gillar chokladsmak men denna kan jag INTE rekomendera då den inte alls föll mig i smaken.

 


Idag har jag en ledig dag och de enda planer jag har är att vi tar en liten promenad för att posta lite brev men jag tar nog en vilodag från träningen, fast jag är lite småsugen ändå att gå iväg men det återstår att se hur jag gör..


Ha en bra torsdag på er där ute!

//Therese

Ovido - Quiz & Flashcards