Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Nyduschad efter en sväng på gymmet..

Av T - 28 mars 2014 12:05

Då var det fredag och helg igen dock inte så mycket helg för mig eftersom det är dags att jobba denna helgen. 

Solen skiner och jag har en underbar energi just nu, om det beror på solen eller om det är för att jag nyss tränat vet jag inte. Det blev en kort tur på gymmet idag på förmiddagen, 7 minuter crosstrainer, 10 minuter intensiv cykling, 10 minuter cirkelträning, 5 minuter avslappnande gång på bandet och sedan lite streching. Inte jättemycket träning men det är alltid något. Ikväll blir det att pressas lite i ett bodypump pass som jag faktiskt ser framemot.

Jag har en plan gällande min träning och det är att jag ska köra så mycket varierat som möjligt och minst tre dagar i veckan. Såhär har det sett ut denna vecka:

Måndag: Bodypump 60 min

Onsdag: Cirkeltränings pass 30 min, corepass 30 min.

Fredag: Gym ca 35 minuter med strech, samt bodypump ska hinnas med idag.

Denna vecka har det inte blivit så mycket extra promenader då jag har haft ganska kraftig träningsvärk emellanåt men jag har ändå försökt gå lite de dagar jag inte har tränat.


Tyvärr har jag hakat upp mig lite på mitt plus kg denna veckan och det stör mig ganska mycket men jag hänger kvar i träning och funderar över om jag bara kanske ska väga mig varannan vecka eller ett visst datum varje månad för att inte bli så pressad av just vikten. Tankarna har också passerat fram och tillbaka gällande kroppsmåtten. Det kanske vore något att mäta kroppen en gång i månaden? Tankarna kring detta fortsätter att åka framo och tillbaka men tillslut så kommer jag nog fram till ett bra beslut.


Nu är det dags att klä på sig så att man hinner ta del av solen idag!

//Therese

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards