Alla inlägg den 13 februari 2015

Av T - 13 februari 2015 10:47

Igår lyckades jag få till veckans andra träningspass pga den fantastiska friskvårdstimmen vi har möjlighet att använda i vårt arbete. Gårdagens pass blev ett bodybalance pass.

För er som inte vet vad ett bodybalance pass är så är det en blandning av Yoga, Tai Chi och pilates. Man fokuserar mycket på andning och tillsammans med koncentration strechar man kroppen samt tränar styrka i olika yoga och pilatespositioner.

Det är ett ganska krävande pass framförallt för en annan som har så mycket vikt att bära på. Det värkte i fötter och svetten rann, samt vissa övningar var jag verkligen för osmidig för att utföra me fortsätter jag så hoppas jag på framsteg. Detta passet har nu resulterat i att jag har lite träningsvärk idag men inte på ett jobbig sätt utan på ett skönt sätt. Nu hoppas jag på att jag lyckas få till cirkeltränigen på söndag också så har jag fått till tre träningspass denna vecka.


Eftersom jag jobbar som jag gör så har jag inte alltid möjlighet att gå på de pass jag faktiskt skulle vilja gå på och därför behövs det viss planering för att träningen ska bli av så det blir snart dags att redan nu börja se vilka möjligheter jag har inför träningen nästa vecka. Jag tänker inte vara i gymmet förens jag har haft min pt-träff då jag i dagsläget känner mig så osäker på vad som fungerar i gymmet för min del.


När det kommer till helgen så är det dygnsjobb som står på schemat, jag skulle egentligen ha jobbat idag också men jag var tvungen att ta en semester dag för att hinna hämta mig lite då denna vecka innehöll extremt mycket jobb.  Hoppas att ni läsare får en bra helg vad ni än hittar på!

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards