Alla inlägg den 22 februari 2015

Av T - 22 februari 2015 10:02

Idag vaknar jag upp efter en ganska orolig natt då vi tillbringat natten på en madrass i vardagsrummet då det är lättare med tillgång till hink och så om oförberedda kräkningar skulle komma. För barnets del har det varit en lugn natt men en annan har sovit på spänn och vaknat flera gånger av kräkluktsinbillningar. Som sagt har dessa lukter bara varit inbillningar då det inte blivit något mer. Detta leder då till nästa fundering, kan jag åka på ett träningspass eller blir det knepigt om någon i mitt hem har kräkts men ingen annan i familjen? Bär jag med mig någon bakterie till gymmet så hela gymmet blir dåligt? Så kan man ju inte göra, samtidigt så kan ju inte hela familjen isolera sig när man inte heller vet vad det beror på. Vad är rätt och vad är fel i detta läget?


Sen har jag en förmiddagstanke kring detta med vägningen, ska jag gå ut med min siffra imorgon eller hur ska jag göra? Nu vet jag att siffran kanske kommer vara lite högre pågrund av "uppsvulles" veckan men egentligen spelar det inte så stor roll då siffrorna är onödigt höga ändå. Jag hoppas iallafall att jag kan få till en PT-träff så fort som möjligt nu när jag var tvungen att ändra tiden.

Jo i skrivades stund bestämmer jag mig, varje måndag kommer jag att gå ut med min siffra här och jag hoppas att det denna gång tillsammans med min framtida PT kommer att ge resultat. Jag får se hur jag gör runt maten om jag räknar slaviskt eller om jag bara följer handflatemetoden enligt tallriksmodellen (den gamla med hälften grönsaker) men det lutar med åt handflatemetoden för att se om det gör någon skillnad.

Ibland när jag skriver kan jag komma fram till vad jag tycker låter som en bra idé och det blir nu från och med nu följa "handflatemetoden" med tillåteslse att äta all sorts mat men i mindre mängd och hälften grönsaker och sedan göra en ny vägning nästa måndag för att se om det gett något resultat. 

Jag känner mig faktiskt väldigt motiverad, så motiverad som jag var den gången då det verkligen fungerade.


Tanken har många gånger slagit mig om jag skulle leta på ett passande citat som jag kanske kan ha med mig under livets gång som hjälper mig på vägen. Det blir söndagens uppgift att leta reda på bra passande citat.


Ha nu en bra söndag alla så ska jag göra det bästa av denna dagen!

//Therese

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards