Alla inlägg den 23 februari 2015

Av T - 23 februari 2015 17:37

Hittills har det varit en jättebra matdag då jag följt mina egna bestämmelser kring storlek osv.

Jag har tillochmed fotat dagens maträtter förutom frukosten som jag tänkte dela med mig av.


Så till dagens intag:

Frukost: Två hemmagjorda fröknäcke med lite bregott och sammanlagt 1½ skiva ost. 

Kaffe.

Idag blev det inget förmiddags mellis för min del då jag tyckte det räckte med kaffet jag slurpade länge på.

Till lunch blev det rester från gårdagens middag:

Hemmagjord chili med ris och i grönsaksväg stekte jag färsk morot och broccoli.

     

Eftermiddags mellis: En apelsin



Till middag blev det en hemmagjord "vit" pizza. Den är lagad efter ett recept för fyra portioner via en kaloriräknar sajit så då delade jag den i fyra bitar och åt en bit. Denna kommer jag även äta till lunch imorgon då det blev mycket kvar då barnen fick en annan variant som faller dom mer i smaken.

  

Imorgon blir det nog något med kyckling till middag men riktigt vad vet jag inte ännu, kanske blir att googla =).

Imorgon ska jag även få in ett träningspass innan nattarbete hade jag tänkt.


Ha en skön måndags kväll därute så ska jag gå och koka mig lite kaffe.

//T



Av T - 23 februari 2015 09:46

"Vänta inte;

Tidpunkten kommer

ändå aldrig bli den rätta.


Om du börjar där

du är och

jobbar med de verktyg

du har kommer du

att hitta bättre på vägen"

                                                                Napoleon Hill

 

Jag startar idag detta inlägg med ett citat som jag hoppas ska kunna hjälpa mig påvägen då jag nu bestämt mig för att försöka införa siffer redovisningen igen på måndagar. Tanken är också att jag ska ta mått på kroppen men det får bli till nästa vecka. Då var det dags att redovisa dessa fruktansvärda siffror, men med dom verktyg jag har kan det ju bara bli bättre... Jag kommer använda denna vikt som ny startvikt och utgå från den.

 

Startvikt: 115,6 kg

 

Det är fruktansvärda siffror och jag hoppas verkligen nu att jag kommer att finna samma "krut" som jag gjorde den gången när jag lyckades samt att jag ska kunna behålla "krutet" trots motgångar. Här kanske jag kommer att få nytta av PTn. 


Det blev ingen träning igår då barn nummer två också klagade på väldig magont så då vågade jag inte chansa men jag hoppas på bättre chanser så jag hinner med ett pass imorgon innan nattjobb. 


Usch det finns en viss ångest kring att puplicera detta inlägg men det är något jag behöver göra som en liten spark där bak. Så nu är det dags att klicka på knappen "spara inlägget"!

Ha en bra dag alla där ute!

//Therese

 

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards